نگارستان ایران میزبان شهدای غواص خط‌شکن

رئیس ستاد استقبال شهدای خط‎شکن گلستان با اعلام برنامه‌های استقبال از 13 شهید غواص خط‎شکن در گلستان گفت: مراسم وداع با شهدا به صورت متمرکز در مرکز گلستان برگزار می‎شود.

اعلام برنامه‌های استقبال از 13 شهید غواص خط‎شکن در گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالله عین‎علی امشب در جمع فرماندهان سپاه استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان افتخار میزبانی 13 شهید غواص و خط‎شکن دوران دفاع مقدس از مناطق عمومی شلمچه را دارد.

اعلام برنامه‌های استقبال از 13 شهید غواص خط‎شکن در گلستان

وی با بیان اینکه 101 شهید گمنام در 25 نقطه استان گلستان مدفون شده‎اند، تصریح کرد: افتخار خادمی و میزبانی شهدای غواص برای استان گلستان فراهم شده و به دنبال این هستیم با تلاش و همت جمعی در برگزاری مراسم‎های تدفین، استقبال، تکریم و تشییع پیکر این شهدا خادم خوبی باشیم.

* همه شهر‎های گلستان از معنویت شهدا فیض می‎برند

رئیس ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان با بیان اینکه دردانه‎های شهید از تمامی شهرستان‎های گلستان عبور داده خواهد شد، افزود: بعد از ابلاغ ماموریت به سپاه نینوا استان گلستان در راستای تدفین 13 شهید خط‌شکن ستاد استقبال و تکریم از شهدای گمنام در استان گلستان تشکیل شد و به دنبال این بودیم که همه شهرستان‎های استان از معنویت شهدا فیض ببرند.

عین‎علی افزود: مقام معظم رهبری در 26 خردادماه شهدای غواص و خط‌شکن را با جملات «سلام بر دستان بسته و سلام بر پیکرهای آسیب‌دیده» و «دردانه‎های به میهن باز گشته» مورد خطاب قرار داد و سعی شد از این جملات برای نام‌گذاری کاروان شهدای خط‌شکن و غواص در استان گلستان استفاده شود.

وی با بیان اینکه ستاد استقبال و تکریم از شهدا کاروان شهدای گمنام و غواص را «کاروان دردانه‎های دست بسته» نام‌گذاری کرده است، ابراز داشت: 14 مرداد ماه 13 شهدای گمنام غواص و خط‌شکن وارد گلستان خواهند شد.

* گمیشان نخستین شهر برای میزبانی از کاروان دردانه‎های دست بسته

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا ادامه داد: شهر گمیشان نخستین میزبان کاروان «دردانه‎های دست بسته» است و  از ساعت هشت صبح پنج‌شنبه 15 مردادماه مردم شهیدپرور این شهرستان میزبان شهدا خواهند بود.

عین‎علی خاطرنشان کرد: در همان روز از ساعت 11 تا 13 شهرستان بندر ترکمن و عصر از ساعت 18 الی 20 مردم شهیدپرور شهرستان کردکوی با برگزاری مراسم‎های مختلف از شهدای گمنام استقبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای اسکان کاروان «دردانه‎های دست بسته» شهرستان علی‌آبادکتول در نظر گرفته شده است، گفت: از ساعت 9 الی 12 روز 16 مردادماه مردم گرگان از شهدای خط‌شکن و غواص تکریم خواهند کرد و عصر آن روز به صورت گذری شهرستان‎های خان‎ببین و دلند شهدای گمنام را میزبانی می‎کنند.

عین‎علی مقصد بعدی شهدای گمنام را در روز جمعه 16 مردادماه شهرستان رامیان عنوان کرد و گفت: از ساعت 15 تا ساعت 17:30 دقیقه مردم رامیان می‎توانند از شهدای گمنام بهره‎مند شوند و شب جمعه از ساعت 18 تا 20 شب شهرستان آزادشهر میزبان شهدای گمنام خواهد بود.

 وی با بیان اینکه برنامه‎ریزی شده که در آن شب کاروان «دردانه‎های دست بسته» در این شهرستان اسکان داده شود، خاطرنشان کرد: صبح روز شنبه شهرستان مینودشت و عصر همان روز گالیکش و کلاله میزبان شهدا خواهند شد.

* مراسم وداع با شهدا به صورت متمرکز در مرکز گلستان برگزار می‎شود

رئیس ستاد استقبال شهدای خط‌شکن و گمنام گلستان با بیان اینکه مراسم وداع با شهدای گمنام و خط‌شکن به صورت متمرکز در گرگان برگزار می‎شود، افزود: از روز یک‌شنبه 18 مردادماه از ساعت 9 الی 12 مردم شهیدپرور شهرستان مراوه‎تپه میزبان کاروان «دردانه‎های دست بسته» خواهند بود و عصر همان روز نیز از ساعت 19:30 الی 23 مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان گرگان خواهیم داشت.

عین‎علی یادآور شد: سردار «رمضان شریف» معاون روابط عمومی کل سپاه و «حاج صادق آهنگران» مهمانان ویژه ما در این مراسم هستند.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر شهدا در صبح روز 19 مردادماه و از روبروی معراج شهدا آغاز می‎شود، گفت: شهرهای اینچه‎برون، قرق، انبارالوم و نوکنده محل‎هایی است که تاکنون برای تدفین شهدای گمنام مشخص شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا گلستان ابراز داشت: شهدای خط‌شکن و غواص در استان گلستان پیام ایستادگی و ولایت‎مداری را برای استان گلستان ارمغان می‎آورد و قطعا این حضور منجر به ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جامعه خواهد شد./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار