مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره ادبیات داستانی با موضوع قرآن و عترت خبر داد و گفت: این جشنواره هشتم دی ماه در بندرترکمن برگزار می شود.

اخبار فرهنگی کوتاه از استان گلستان

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، اظهار داشت: ارتقا سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به هنر ملی و دینی، بسط و گسترش ارزش های والای دینی، کرامت انسانی و تلاش برای چهره واقعی دین مبین اسلام و پرورش هنرمندان خلاق از اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

به گزارش گلستان24، وی قرآن و سیره اهل بیت(ع) را از محورهای جشنواره خواند و اظهار کرد: نقش عمل به قرآن و دستورات دینی در گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتی بخش ویژه جشنواره ادبیات داستانی است.

اخبار فرهنگی

حجت‌الاسلام فضیلت در توضیح شرایط شرکت در جشنواره، گفت: هر نویسنده می تواند در هر بخش حداکثر 2اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند همچنین داستان باید در قالب فایل word و با فونت nazanin سایز 14 در سه نسخه تایپ و به همراه یک حلقه cd ارسال شود.

وی با تاکید بر این نکته که آثار ارسالی در جشنواره های دیگر نباید حائز رتبه شده باشد، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را تا 30آذر به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن ارسال کنند.

گفتنی است نشانی الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی قرآن و عترتprint.golestan@yahoo.com  است بر همین اساس علاقمندان می‌توانند آثار خود را به این نشانی ارسال کنند.

نخستین جشنواره سرود و انشاء قرآن و عترت در گلستان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری نخستین جشنواره سرود و انشاء قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قدرت دائمی، افزود: جشنواره سرود و انشاء قرآن و عترت ویژه فرهنگیان و دانش آموزان است.

وی قرآن و عترت و اهل بیت(ع)، اقتصاد مقاومتی، تشکر از خداوند متعال، تکریم عملی والدین، پرهیز از خشونت و محبت به دیگران را از محورهای این جشنواره دانست.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرآن، عترت و اهل بیت(ع)، اقتصاد مقاومتی و ارزش های اسلامی و انقلابی و ملی را از موضوعات جشنواره سرود و انشاء قرآن و عترت اعلام کرد.

وی درباره شرایط شرکت در جشنواره، گفت: سرود و انشا در قالب لوح و فشرده vcd یا dvd و در قالب بندی مجاز و با کیفیت به همراه متن مکتوب به دبیرخانه ارسال شود.

دائمی درباره اهدا جوایز به برگزیدگان، اظهار کرد: به گروه های سرود با رتبه های اول تا سوم  و نفرات اول تا سوم رشته انشاء جوایز نقدی و لوح تقدیر تعلق می‌گیرید.

به گفته وی، آخرین مهلت ارسال آثار بیستم آذر ماه، زمان اعلام نتایج 30آذر ماه و یکم تا نهم دی ماه زمان برگزاری جشنواره سرود و انشاء قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه اعلام کرد: علاقمندان به شرکت در بخش سرود جشنواره می توانند آثار خود را به آموزش و پرورش گنبد کاووس، دارالقرآن کریم المبین به عنوان دبیرخانه سرود است، و همچنین در بخش انشاء آثار خود را به آموزش و پرورش گرگان، دارالقرآن کریم امام خمینی (ره) ارسال کنند.

برگزاری آئین معنوی قرائت زیارت نامه پیامبر(ص) ٣� آبان ماه در سراسر مساجد گلستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همزمان با سالروز رحلت پرسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) آیین معنوی قرائت زیارت نامه آن حضرت در امامزاده عبدالله گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قدرت دائمی در جلسه هم اندیشی و هماهنگی برگزاری مراسم قرائت زیارت نامه،افزود: آیین های سوگواری و نیز قرائت زیارت پیامبر اعظم در نقاط مختلف استان ساعت ٩صبح روز یکشنبه ٣� آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قرائت این زیارت جریان سازی فرهنگی است،اظهار کرد: قرائت زیارت پیامبر اعظم(ص)، آشنایی با معارف آن حضرت از اهداف این برنامه است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه یادآور شد: باید با توسعه اینگونه برنامه ها قشرهای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با شخصیت و جایگاه حضرت رسول اکرم (ص) بیشتر آشنا کنیم.

دائمی به فعالیت ٦٢٥کانون مساجد استان اشاره کرد و گفت: همزمان با قرائت زیارت پیامبر(ص) در کانون های مساجد استان این برنامه اجرا می شود.

جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری مراسم قرائت زیارت‌نامه با حضور دستگاه‌های مرتبط در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار