دبیر نمایشگاه سراسری کتاب گلستان:

دبیر دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان گفت: تا پایان چهارمین روز برگزاری نمایشگاه سراسری کتای در استان گلستان ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بن کتاب در نمایشگاه سراسری کتاب در استان گلستان توزیع شد.

۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بن کتاب در نمایشگاه سراسری کتاب در گلستان توزیع شد

به گزارش گلستان24، تا شب گذشته 4 هزار بن تخفیف کتاب به اعتبار  200 میلیون تومان در نمایشگاه کتاب گلستان عرضه شده بود و در چهارمین روز نیز 100 میلیون و 600 هزار تومان بن توزیع شد که در مجموع 3 میلیارد و 700 میلیون ریال بن کتاب توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این بدان معنی است که تا روز چهارم حداقل 4 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، افزود: در چهارمین روز با توجه به ایام تعطیلی روز جمعه استقبال خوبی داشتیم.

دبیر دهمین نمایشگاه کتاب گلستان درباره وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‎خوانی تصریح کرد:  ما چند طرح در ارتباط با کتاب‎خوانی از سوی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی از جمله اهدای کتاب را داریم و بر اساس این طرح سالانه 200 میلیون تومان کتاب را خریداری و به مدارس، مساجد و آموزش و پروش و نهادهای مردمی که تقاضای کتاب می‎کنند و یا در مناسبت‎های مختلف اهدا می‎کنیم.

دائمی به خرید کتاب از ناشران و نویسندگان اشاره کرد و افزود: سال گذشته  800 میلیون ریال کتاب از ناشران و نویسندگان گلستانی خریداری شد و امسال نیز چنین مبلغی را با توجه به وعده‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از مولفان  در نظر گرفته‎ایم.

وی با بیان اینکه سومین طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از کتاب طرح پایتخت کتاب ایران است، افزود: در سال 1393 شهرستان گنبدکاووس توانست جزء 3 شهر پایتخت کتاب ایران شود که این برای ما یک افتخار است.

دبیر دهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان به طرح عیدانه کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در ایام نوروز سالجاری برگزار شد و بر اساس این طرح متقاضیان شرکت در طرح عیدانه در یک سایت ثبت‎نام‎ می‎کردند و پس از آن در ایام نوروزی از تخفیف 20 درصدی برای خرید کتاب برخوردار می‎شدند.

دائمی با بیان اینکه با توجه به استقبال، طرح تابستانه کتاب در کل کشور برگزار شد، افزود: طرح پاییزه کتاب نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب در راستای توسع فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی پر اهمیت است تا مردم از کتاب فاصله نگیرند.

دبیر دهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان  با بیان اینکه شهرداری‌‎ها در استان از المان‎های کتاب برای بناها استفاده کنند، تاکید کرد: فرهنگ کتاب‎خوانی می‎تواند در فضای مجازی نیز تقویت شود و پیشنهاد می‎کنم مردم از فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام برای مطالعه بهره‎گیری کنند.

دائمی به برنامه‎های جانبی دهمین نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه جانبی این نمایشگاه نمایش موضوعی، رونمایی روزانه کتاب از ناشران مختلف استان، کارگاه‎های مختلف آموزشی و تحکیم بنیان خانواده، کارگاه نمایشگاهی، کتابت قرآن، خوشنویسی با موضوع کتاب و کتابخوانی، آموزش بازار کسب و کار در نشر کتاب و کارگاه ویرایش و ویراستاری در نشر را می‎توان نام برد.

وی درباره عدم حضور برخی از ناشران بنام و بزرگ در این نمایشگاه گفت: هزینه‎های حضور برای نمایشگاه کتاب برای برخی از ناشران ترمز دست شده و حتی این ناشران در نمایشگاه تهران نیز حضور پیدا نمی‎کنند.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار