برتری در نداشتن بچه و البته افزایش تعداد ازدواج و طلاق فوری! در مقایسه با افزایش سرطان و انواع و اقسام آن که علتش را تقصیرات دولتی میدانند آیا در مورد طلاق رایج بین مردم نیز باید دولت را مقصر دانست یا خانواده؟!

سرطان طلاق

 

به گزارش گلستان 24 وبلاگ نگاه و نشان نوشت:
 

 برتری در نداشتن بچه و البته افزایش تعداد ازدواج و طلاق فوری! در مقایسه با افزایش سرطان و انواع و اقسام آن که علتش را تقصیرات دولتی میدانند آیا در مورد طلاق رایج بین مردم نیز باید دولت را مقصر دانست یا خانواده؟!

وبلاگ نگاه و نشان نوشت:

یکی از بحثهای جدی رایج در بین جوونای شهر آمار طلاق و طلاق کاریه! انگار واسه خودش شده یه کلاس! تازگیا شنیدم که برتری در نداشتن بچه و البته افزایش تعداد ازدواج و طلاق فوری! خب در مقایسه با افزایش سرطان و انواع اقسام آن که علتش راتقصیرات دولتی میدانند، چرا که  در زمینه واردات مواد خوراکی و همینطور درمورد عدم رعایت بهداشت در بخش تولیدات غذائی داخل کشور دست اندرکاران مربوطه بی توجهی میکند.

ولی آیا در مورد طلاق رایج بین مردم نیز باید دولت را مقصر دانست یا خانواده! آیه 123سوره طه میفرماید در صورت اعراض از یاد من (خدا) زندگی سختی را باید در پیش رو ببینید «و من اعرض عن الذکری فان له معیشه ضنکا» وتازه «ونحشره یوم القیامه الاعمی» یعنی تعرض از یاد حق نه تنها دنیای مادیت را در هم میپیچد که دنیای دیگر را نیز کورکورانه میلمسی! (درک میکنی با چشم نابینا).

اینجاست که کمی دقت لازم است، چرا گرفتار شده ایم، مگر چه امری از ما سرزده و یا سر نزده که اینگونه به مصیبت و بلا دچار شدیم؟ میپذیرم که دولت نیز نقش بسزائی در تاثیرات روابط اجتماعی مردم با همدیگر را دارد، لیکن مگر شروع یه زندگی جدید رو خانواده های مربوطه  (آقای داماد و خانم عروس ) پی نمیگیرند، ایشانند که قوای زندگی جدید فرزندانشان را  پایه گذاری کرده و به آن جهت و نیرو میدهند.

امروز در حالیکه پدر و مادر عروس خانم در نهایت سعی و تلاش بهترین و مدرنترین لوازم خانگی را برای ادامه زندگی دخترشان تهیه میکنند و از طرفی نیز والدین آقای داماد در پی تهیه مسکن و همینطور خرجهای لازم و یا شایدم غیر لازم!! خود را به یمین و یسار میزنند تا آغاز زندگی فرزندشان را با حضور اقوام جشن گرفته و در پی نوه و... هستند که به ناگاه زنگ در خانه به صدا در میاید و آن میشود که شرم بیان دارم ولی تو بخوان آنچه میدانی.

نتیجه اینکه همه مقصریم!!!

ولی یه چیزی خیلی  برام عقده شده باید بگم تا آروم بشم «امان از لقمه حروم، امان از دروغ، امان از ریا، امان از نفاق، امان از ربا، و...»

راهکار برون از این شرایط سخت زندگی که همه ما را درگیر خودش کرده (اقتصادی، فرهنگی،علمی، بهداشتی،...) در حال حاضر و بدون مقایسه با روشهای قدیمی و سنتی، آموزش و آموزش و آموزش میباشد.

باید در محلهای اجتماع مردم به طرق مختلف راجع به امر آموزش تلاش کنیم، مساجد و حسینیه های موجود در شهر را برای این امر بکار بگیریم و با برنامه ریزی خانواده ها را برای نجات از همه گرفتاریها فرا بخوانیم، چه اشکالی دارد اگر در حسینیه های موجود در شهر چنین بهره برداری شود.

پی نوشت:

یکی از اقوام، تاسوعا و عاشورای امسال رو اومده بود خوانسار اون بهم آمار چند تا طلاق و طلاق کشی رو داد. در مورد اعتیادم بعدا حرف میزنم.

ارسال نظر

آخرین اخبار