فرمانده سپاه گرگان اعلام کرد

فرمانده سپاه ناحیه گرگان گفت: امیدواریم با ثبت قیام ۵ آذر توسط شورای عالی فرهنگی کشور مردم گرگان در سال آینده با مقام معظم رهبری دیدار کنند.

5 آذر به عنوان روز گرگان در نظر گرفته شود/پیگیری دیدار مردم گرگان با مقام معظم رهبری در سالروز ۵ آذر

به گزارش گلستان24، سید علی مهاجر صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای 5 آذر و عطرافشانی یادمان مزار شهدای 5 آذر گرگان با بیان اینکه باید قداست روز 5 آذر که مکان و زمان آن برای مردم گرگان مقدس است حفظ شود، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که روز 20 شهریور ماه را روز نامگذاری گرگان و روز 5 آذر که در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی مردم گرگان نقش ارزنده‎ای را داشتند به عنوان روز گرگان نامگذاری شود.

وی تصریح کرد: یک سال پس از قیام مردم گرگان امام خمینی(ره) در چنین روزی 5 آذر را به روز بسیج مستضعفین زینت بخشید و شاید مردم گرگان با قیام خود در نامگذاری این روز به عنوان بسیج سهمی داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان ادامه داد: در قیام مردم گرگان 30 هزار شهروند گرگان و مردم روستاها و شهرهای اطراف در امام زاده عبدالله گرگان(ع) تجمع کردند و سپس به چهار راه میدان آمدند و در این مسیر تعدادی از مردم گرگان که برای دفاع و محکومیت هتک حرمت آستان امام رضا(ع) به خیابان‎ها آمده بودند به فیض شهادت نائل شدند.

مهاجر با بیان اینکه در قیام مردم گرگان 14 شهید و 150 زخمی داشتیم، گفت: قیام مردم گرگان در بین چهار قیام بزرگ شهرهای کشور قرار دارد و پس از قیام مردم آمل با 40 شهید به همراه تبریز که 14 شهید تقدیم راه پیروزی انقلاب کرد از بزرگترین قیام‎های کشور محسوب می‎شود.

پیگیری دیدار مردم گرگان با مقام معظم رهبری در سالروز 5 آذر

وی با بیان اینکه مردم آمل، تبریز و قم در روزهای که برای پیروزی انقلاب اسلامی قیام کردند به دیدار مقام معظم رهبری می‎روند، گفت: امیدواریم با ثبت قیام 5 آذر توسط شورای عالی فرهنگی کشور مردم گرگان در سال آینده با مقام معظم رهبری دیدار کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان  با بیان اینکه امروز ما در جنگ نرم قرار داریم و فرمانبرداری از ولایت فقیه می‎تواند به کمک ما بیاید، تاکید کرد: امروز در آمریکا و دولت دموکرات‎ها شاهد بد عهدی نسبت به برجام هستیم.

مهاجر با بیان اینکه قبل از 31 شهریور ماه سال 1359 و جنگ تحمیلی آمریکایی‎ها 5 بدعهدی و ظلم نسبت به مردم ایران داشتند، گفت: قطع رابطه سیاسی در 20 فروردین 59، معاصر اقتصادی در پنج اردیبهشت، مسدود شدن دارایی‎های ایران در 14 تیر ماه و کودتاه نوژه در 21 تیر ماه از جمله ظلم‎های آمریکایی بر علیه ملت ایران بود.

وی بیان داشت: ما 37 سال عزتمندانه انقلاب اسلامی را به پیش بردیم و امروز شبهه‎ها آن قدر زیاد شده که جوان دانشجویی می‎گویند چرا ما باید برای سوریه هزینه کنیم و بجنگیم و این در حالی بود که داعش در 25 کیلومتری مرز ایران بود و عقل حکم می‎کرد که جنگ را در بیرون از کشور دنبال کنیم.

مهاجر با بیان اینکه به برکت خون شهدای مدافع حرم است که امروز 20 میلیون زائر حسینی در کشور عراق حضور پیدا می‎کنند، گفت: در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال ما هیچ گونه مشکل و حادثه‎ای نداشتیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار