حجت الاسلام نبویان در گرگان ؛

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت اصلا اهل اجرای دستورات مقام معظم رهبری نیست ، گفت: 20 روز از دستور آقا در خصوص ارائه فک شیت می گذرد ولی هنوز خبری نیست.

آقایونی در مذاکره دارند دست از منافع ملت می کشند / دولت اصلا اهل اجرای دستورات مقام معظم رهبری نیست

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام نبویان درنشست بررسی مذاکرات هسته ای اظهارکرد: به ظاهر این بیانیه که در لوزان آمده است با دو هدف که یقین پیدا شود فعالیت ایران در زمینه هسته ای صلح آمیز است و همچنین هدف دوم آن لغو همه جانبه موقت است.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه مقدمه یک برنامه جامع مشترک عمل است ، گفت : این یک تصمیم مهم و سرنوشت ساز است که چارچوب را برای نوشتن یک مبنا برای این متن نهایی خواهد بود.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ، افزود : دشمنان برای از بین بردن تاسیسات هسته ای ما با برنامه دارند پیش می روند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه 8 چهارچوب در این بیانیه آمده است ، اذعان داشت :  نطنز در گذشته مرکز غنی سازی بوده و ایران قصد داشت تا 10 مرکز دیگر را راه اندازی نماید چون فقط برای تولید یک راکتور بوشهر نیاز به 50 هزار سانتریفیوژ و تولیدات آن داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، افزود: در توافق نامه ژنو اعلام شد نطنز مرکز غنی سازی باشد ولی دیگر هیچ مرکزی اضافه نشود و در بیانیه لوزان آمده است این مجموعه تنها مرکز غنی سازی باید باشد به مدت 15 سال آینده و این یعنی دیگر مراکز را باید تعطیل کرد.

وی ادامه داد: در بیانیه ژنو آمده است که سانتریفیوژ جدیدی در نطنز نصب نشود ولی بعد از آن در لوزان آمده است که این تعداد باید کم شود و از 15 هزار سانتریفیوژ باید به 5800 سانتریفیوژ کاهش یابد.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به اینکه ما در گذشته غنی سازی 20 درصد هم انجام می دادیم ولی در ژنو این میزان تا 5 در صد کاهش یافته است و در بیانیه لوزان این میزان را گفته اند تا 3.67 باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه فورد علاوه بر تولید ذخیره سازی و خروجی هم داشت ولی در توافق ژنو گفته اند مرکز غنی سازی باشد و خروجی نداشته باشد و در بیانیه لوزان آمده است که آنجا اصلا مرکز غنی سازی نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : آقایونی که دارند مذاکره می کنند دست از منافع ملت دارند می کشند چون فوردو از مرکز غنی سازی دارد به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل می شود و دیگر حق نداریم در آن غنی سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه بعد از جمع کردن تجهیزات هسته ای و انبار کردن آنها قطعات باید مستقیم به سطل آشغال برود چون این قطعات آنقدر حساس است که اگر انبار شود خراب می شود.

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: بعد از اینکه ما سانتریفیوژ ها جمع می شود باید زیرساخت های آن نیز باید برچیده شود و تاسیسات آن باید نابود شود.

وی با بیان اینکه چرا ما باید پیشنهادات تحقیر آمیز را قبول کنیم ، افزود به ما می گویند چرا ما باید راکتور اراک را بخواهیم قلبش را نابود کنیم یا به خارج منتقل نمائیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : آنها با عدم مشخص کردن طرف مستقیم مذاکرات می گویند با همکاری بین المللی با ما برای تغییر اراک همکاری می کنند چرا نمی نویسند به طور قطع با کدام کشور طرف هستیم ، آنها می خواهند از زیر مسئولیت شانه خالی کنند.

وی اذعان داشت : ما حتی سوخت مصرف شده را نیز باید از کشور خارج کنیم و حق نگهداشتن آن را  نداریم .

نبویان پیشرفت یک کشور را مرهون تحقیق و توسعه دانست و گفت : با شرایط موجود ما حتی در این بخش نیز نمی توانیم چرخه تحقیقات را کامل نمائیم در ژنو گفتند ایران از اینجا که هست پیش نباید برود و در لوزان تحقیق ما را محدود به سانتریفیوژ کردند و با شرط این که ما روی چه نسل و چه مدت زمانی تحقیق باید انجام شود .

وی ادامه داد : در گذشته محدودیت هایی در بازدیدهای آژانس وجود داشت ولی ما با این شرایط امروزه به آنها اجازه خواهیم داد آنها به صورت آنلاین و هر گاه که بخواهند به هر صورت که تمایل دارند بخواهند نظارت کنند بر تاسیسات ما و اطلاعات دانشمندان بخش های مختلف هسته ای و غیر هسته ای را در اختیار بگیرند و این امنیت کشور را بخطر می اندازد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود : با این وجود تحریم ها با چند مرحله و تنها بخشی از تحریم ها لغو خواهد شد و همان بخش ها را نیز آنقدر جزء جزء کرده اند و آن را منوط به تائید کردن آژانس برای موارد اعلام شده و اعلام نشده باید تائید شود و این فرایندها فقط برای طولانی کردن پرسه برداشتن تحریم است.

وی ادامه داد: ما تاکنون قطع نامه های شورای امنیت را نمی پذیرفتیم ولی الان با دست خود می گوئیم قطع نامه بین المللی که برای همه کشور ها ی دنیا الزام آور است صادر شود.

نبویان با بیان اینکه نگران بودن ما در مذاکرات به آن دلیل است که دشمن و طرف مقابل ما بسیار فریبکار است ، خاطر نشان کرد : دشمن به دنبال این است که زنجیره تولید ما را در دست بگیرد و حتی مواد دو مصرفه را نیز می گوید اطلاعاتش را باید در اختیار ما قرار دهید .

وی با بیان اینکه تحریم ها باید یک جا برداشته شود ، گفت : منافع هسته ای حق مردم است و باید مذاکره کنندگان باید در صدد حفظ آن باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس ، گفت : مگر مقام معظم رهبری نگفت کلی و جزئی نکیند که دشمن راه فرار نداشته باشد آقا فرمود هیچ مرکزی تعطیل نشود آیا فردو و اراک با این حساب تعطیل نمی شود.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند تحقیق و توسعه متوقف نشود و فرمودند فک شیت را بدهید 213 نفر از نمایندگان نامه امضاء کردند ولی باز این اتفاق نیفتاده است .

نبویان با تاکید بر اینکه دولت اصلا اهل اجرای دستورات مقام معظم رهبری نیست ، گفت : 20 روز از دستور آقا در خصوص ارائه فک شیت می گذرد ولی هنوز خبری نیست.

وی ، تصریح کرد: این موضوعات از نظر مردم ایران قابل تحمل نخواهد بود ، باید حقوق هسته ای را مذاکره کنندگان بازگردانند و این موضوعات مشکلی را از مردم حل نخواهد کرد.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    حرف آخر مدیر مسئول ساجدنیوز با مخاطبان/
    با توسل و عنایت خاصه شهدای 8 سال دفاع مقدس نام ساجد را برگزیدم
    yon.ir/QKrr

  • جعفری
    0

    دولت دولت دروغگویان است.
    دریغ از یه روده رااااست...

  • رضا
    0

    ظریف وعراقچی وروحانی هر3 وطن فروشن.

آخرین اخبار