فرمانده سپاه نینوا گلستان:

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از واقعه پنج آذر گرگان به عنوان سند افتخار انقلابی، فرهنگی و دینی مردم ولایتمدار این خطه شمالی یاد کرد.

5 آذر سند افتخار فرهنگی و دینی مردم گرگان است/ بسیج دشمن را در تمامی عرصه‎ها مایوس کرد

به گزارش گلستان24، رحمت الله صادقی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در مصلی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در واقعه پنج آذر 1357 تعداد 14 جوان انقلابی و ولایتمدار گرگان به شهادت رسیدند و 150 نفر از مردم در آن راهپیمایی بزرگ مجروح شدند که این سند افتخار انقلابی، فرهنگی و دینی است.

وی با اشاره به تشکیل ارتش 20 میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) در پنج آذر 1358 تصریح کرد: بسیج لشکر مخلص خداست، بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات متعدد، انگشت تعجب نظام سلطه و دشمنان خارجی را ایجاد کرده است.

* ظرفیت بسیج مردمی تمام قد در خدمت نظام اسلامی و مسئولان آن است

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه انصاف و جوان‌گرایی از خصلت‎های بسیج است، افزود: بسیج همواره حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی را استمرار بخشیده است، نقطه عطف حضور بسیج در صحنه‎های مقابله با تهدیدات دشمن، هشت سال دفاع مقدس است.

سردار صادقی گفت: ظرفیت دفاع مقدس وقتی که به مردم و بسیج منعطف شد به یک ذخیره پایان ‎ناپذیری وصل شد تا ظرفیت‎های مورد نیاز دفاع مقدس از نظر نیروی انسانی، فرماندهی و مدیریت لجستیک و پشتیبانی را تامین کند حتی در تکنیک‎ها و تاکتیک‎های جدید با پیروی از ارزش‎های دینی و خلاقیت به ابداعاتی دست پیدا کردیم که کشورهای بزرگ جهان که دارای ارتش قوی هستند از ایران الگوگیری می‎کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت بسیج نشان دهنده این اطمینان به همه مسئولان است که اگر در عرصه‎ای نیاز به حضور مردم باشد این ظرفیت تمام قد در خدمت نظام اسلامی و مسئولان آن است چنان که در دفاع مقدس چنین شد و به سرانجام مبارکی رسید.

* در عرصه اقتصاد می‎توان به مردم اعتماد کرد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه در عرصه اقتصاد می‎توان به مردم اعتماد کرد، افزود: با توجه به استعدادهای درونی نظام، ظرفیت‎های مردمی و قابلیت‎های موجود طرح‎هایی را می‎توان ایجاد کرد و با ظرفیت بسیج مردمی به تحقق رساند.

سردار صادقی گفت: همچنان که بسیج در عرصه جنگ سخت و نظامی حاضر شد و در جنگ اقتصادی نقش خود را به خوبی ایفا کرد در عرصه‎های فرهنگی، علمی، اجتماعی ظرفیت بسیج بسیار مصداق دارد، بسیج می‎تواند مشکلات موجود در مجموعه نظام را یکی پس از دیگری برطرف و دشمن را مأیوس کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب 10 شرط را برای بسیجیان و خادمان بسیج ایجاد کرد که باید به یک گفتمان و اقدام عملیاتی تبدیل شود، شرط نخست با تقوا عمل کردن بسیج و عمل صالح انجام دادن است، همه فرماندهان در سطوح مختلف باید این شرط الهی و دینی را در سازمان بسیج اجرا کنند.

* بسیج لشکر انقلاب اسلامی است/ما در مقابل بسیج، جریانی جز ضدانقلاب نداریم

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه احساسی عمل نکردن شرط دوم مورد تاکید معظم‎له است، گفت: داشتن تعقل، خرد، معرفت و بصیرت شروطی است که باید فرماندهان برای اداره بسیج به آن پایبند باشند.

سردار صادقی افزود: جناحی عمل نکردن شرط دیگر است و بسیج لشکر انقلاب اسلامی است و ما در مقابل بسیج، جریانی جز ضدانقلاب نداریم؛ حتی مقام معظم رهبری فرمودند اگر یک غیرانقلاب که ظرفیت جذب دارد بسیج باید آن را مورد توجه قرار دهد و همه ظرفیت‎های انقلاب اسلامی در تشکل بسیج باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هم‎افزا عمل کردن، مردم سالاری دینی، اقتضائی عمل کردن پایگاه‎های مقاومت و داشتن هیأت‎های اندیشه‎ورز از دیگر خصلت‎های بسیج است و هر پایگاه مقاومت بسیج باید یک مرکز عقلانیت و اندیشه‎ورز باشد.

* بسیج در اقدامات و فعالیت‎ها باید پیشتاز باشد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه داشتن یک نظارت و آنچه هدف‌گذاری شده از دیگر خصایص بسیج است، ابراز کرد: برنامه‎ها و راهبردها باید مورد توجه بسیج باشد، الگو بودن شرط بعدی است که بسیج همواره باید الگو باشد.

سردار صادقی افزود: الگوی بسیج در دفاع مقدس سبب شد کشورهای منطقه و خاور دور که در معرض حرکت نظام سلطه است را نجات دهد، این الگوی بسیج بود که توانست در این کشورها موثر واقع شود و بعد از گذشت 6 الی هفت سال نظام سلطه نتواند کاری انجام دهد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج در اقدامات و فعالیت‎ها باید پیشتاز باشد، ابراز کرد: بسیج به عنوان الگوی انقلابی، حزب‎اللهی و دینی بداند که اکنون به چه اقدام و فعالیتی نیاز است و برای استمرار حرکت انقلاب اسلامی تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‎ای مدظله‎العالی، وظیفه دینی و انقلابی خود را تحقق ببخشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار