رئیس بسیج هنرمندان:

رئیس بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه دولت‎ها در حوزه فرهنگ در حد انتظار ظاهر نشدند، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره از کارنامه دولت‎ها در بحث فرهنگی راضی نبودند.

دولت‎ها در حوزه فرهنگ در حد انتظار ظاهر نشدند

به گزارش گلستان24، غلامرضا منتظری شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه فرهنگ از روزهای نخست پیروزی انقلاب تاکنون با دولت‎های مختلف و گرایش‎های متعددی سر و کار داشتیم و در یک نگاه، کارنامه‎ دولت‎ها در بحث فرهنگی در حد انتظار انقلاب اسلامی نبوده است.

دولت‎ها در حوزه فرهنگ در حد انتظار ظاهر نشدند

وی با بیان اینکه دولت‎ها در حوزه فرهنگ در انقلاب اسلامی در حد  انتظار ظاهر نشدند، تصریح کرد:  امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از کارنامه دولت‎ها در بحث فرهنگی راضی نبودند.

رئیس بسیح هنرمندان کشور با بیان اینکه ضریب اهمیت دادن به بحث فرهنگ در دولت‎ها به صورت نظری بسیار بالا است اما در مقام عمل امکانات و اعتبارات لازم را برای تحقق رویکردهای فرهنگی نظام فراهم نمی‎کنند، تصریح کرد: فرهنگ را نمی‎توان با سلیقه‎های سیاسی گره زد و باید در نظر داشت هر وقت فرهنگ با موضوع سیاسی گره خورد فرهنگ آسیب دیده است.

منتظری گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که فرهنگ را سیاسی کاری نکنید و تاکید کردند به فرهنگ به عنوان سرچشمه زلال که برای جامعه شفا بخش باشد نگاه شود.

در حوزه فرهنگ و هنر نتوانستیم خود را با انقلاب اسلامی تراز کنیم

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر نتوانستیم خود را با انقلاب اسلامی تراز کنیم، یادآور شد: در بخش فرهنگ‎سازی در تراز انقلاب اسلامی و کادرسازی و تربیت نیرو و هنرمندی که افق نگاهش به انقلاب اسلامی گره خورده باشد با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم.

رئیس بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: با یک نگاه به برنامه وزرا از آغاز انقلاب تاکنون نقاط قوت و ضعف‎های زیادی وجود دارد اما در کارنامه دولت‎ها تصویر روشنی از فرهنگ تا کنون ارائه نشده است.

سند تحول فرهنگی در کشور اجرا شود

منتظری با بیان اینکه سند تحول فرهنگی نوشته شده اما هنوز در دستور کار استان‎ها قرار نگرفته است، افزود: اطلاعاتی از برنامه وزارت ارشاد ندارم اما مشکلاتی داریم و در هر حوزه شاخص‎های مشخصی را تعریف نکردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ همه مسئول هستند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرهنگ را زیر بنای تحولی می‎داند و مقام معظم رهبری هم از فرهنگ به عنوان منشاء همه تحولات یاد می‎کند، پس توسعه فرهنگی مقدم بر همه است.

رئیس بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه فرهنگ در اولویت نخست روسای جمهور نبوده و در حاشیه قرار داشته است، افزود: در دولت‎ها به موضوعات فرهنگی به صورت مقطعی توجه شده است.

منتظری درباره اهمیت کتاب و کتاب‎خوانی هم گفت:  بهتر است به کتاب‎خوانی و مطالعه از دوران کودکی و نوجوانی که شخصیت در حال شکل گیری است  توجه شود.

مکان‎هائی در شهرها برای معرفی فرهنگ عمومی و اخلاق شهروندی در نظر گرفته شود

وی با بیان اینکه در سطح شهر باید مکان‎های برای معرفی فرهنگ عمومی و اخلاق شهروندی در نظر گرفته شود، افزود: ما باید در جامعه دانش و بینش  فرهنگ ارشاد اسلامی فرهنگ عمومی داشته باشیم.

رئیس بسیح هنرمندان کشور تاکید کرد: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نشانه عطش مردم است و ما در قبال این عطش مسئولیت داریم همه دوستانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی زحمت‎هایی را کشیدند اما با وجود اعتبار کم مشکلاتی وجود دارد.

منتظری یادآور شد: قیمت کتاب بالا است و برای اینکه مردم تمایل پیدا کنند که کتاب بخوانند باید کتاب با قیمت مناسب‎تری بین مردم عرضه شود.

وی با بیان اینکه غرفه‎داران در نمایشگاه، گرگان را یکی از شهرهای ممتاز و با فرهنگ در حوزه کتاب و کتاب‎خوانی می‎دانند، اظهار داشت: ناشران نیز انتظار دارند فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه کتاب‎های خود را پیش‎ فروش می‎کنند یک امتیازهای را اختصاص دهد.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار