رییس اتاق بازرگانی گرگان با بیان این مطلب که سرما تولید و توزیع مرکبات را با مشکل جدی مواجه کرده است، گفت: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند در بازار کشور های CIS موفق شود.

سرما و یخبندان مشکلات جدی را به باغداران گلستانی وارد کرده است

به گزارش گلستان24، "رمضان بهرامی" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات و ششمین جلسه کمیته برون گرائی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان برگزار گردید ، گفت: هزینه تولید در کالاهای صنعتی استان بالا بوده و توان رقابت را از تولید کنندگان گرفته است.

سرما و یخبندان


وی افزود: 20 کشور جهت توسعه کشور های هدف صادراتی توسط اتاق بازرگانی استان مورد بررسی قرار گرفته است و که در همین راستان با تعدادی از سفرا نیز دیدار داشته ایم و برخی ها هم به این استان سفر داشته اند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در ادامه اظهار داشت: با عنایت به اهمیت توسعه صادرات در رونق اقتصاد، می بایست زیر ساخت های صادراتی در استان تامین گردد که این امر در حال انجام است.

"بهرامی" همچنین ضمن انتقاد از دولت اظهار کرد: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند در بازار کشور های CIS موفق شود و به همراهی دولت در تسهیل مراودات نیازمند است.

وی در پایان اشاره ای هم به ورود سامانه قوی و پرفشار یخبندان و بارش برف در اوایل ماه آذر سال جاری در استان، خاطر نشان کرد: باید بپذیریم سرما تولید و توزیع مرکبات را با مشکل جدی مواجه کرده است و از دولت انتظار می رود با توجه به شرایط حاکم نسبت به تسهیلات ارائه شده به فعالین در حوزه مرکبات تسهیلاتی را لحاظ نماید.

گفتنی است، بنا بر اعلام برخی از مسئولان کشوری، بیش از 95 درصد باغات شمال کشور فاقد هرگونه بیمه کشاورزی هستند.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار