مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران گفت: در دریای خزر 13 هزار صیاد مشغول فعالیت هستند و با هدف حمایت از این قشر زحمتکش در برنامه پنج ساله رهاسازی انواع ماهیان را به 320 میلیون قطعه افزایش خواهیم داد.

فعالیت 13 هزار صیاد در دریای خزر

ناصر کرمی‎راد در بازدید از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی استان اظهار کرد: امسال حدود 89 میلیون قطعه انواع ماهی در استان گلستان تکثیر و رهاسازی شده است.

به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد: از این میزان 87 میلیون و 630 هزار قطعه انواع ماهیان استخوانی و یک میلیون قطعه ماهی خاویاری است.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران گفت: امسال میزان رهاسازی بچه ماهی تولید شده توسط شیلات گلستان رشد چشمگیری داشته است، به طوری که میزان رهاسازی ماهی کپور در برنامه 22 میلیون قطعه بوده که حدود 50 میلیون قطعه رهاسازی شده است

وی ادامه داد: میزان رهاسازی ماهی کلمه نیز در برنامه 18 میلیون قطعه بوده است که با تلاش و پیگیری معاونت صید شیلات گلستان این میزان به 20 میلیون قطعه رهاسازی شده است و مابقی شامل بچه ماهی سفید و سایر گونه‎ها می‎باشد.

به گفته کرمی‎راد، در گلستان سه مرکز تکثیر و پرورش وجود دارد که یک مرکز به طور اختصاصی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و دو مرکز در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی فعالیت می‎کنند.

وی با بیان اینکه تعداد 9 مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در استان‎های شمالی وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز در زمینه تکثیر و پرورش انواع ماهیان استخوانی و خاویاری فعالیت می‎کنند.

کرمی‎راد افزود: در استان مازندران نیز یک مرکز در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و یک مرکز نیز در زمینه ماهیان استخوانی فعالیت می‎کنند و در گیلان نیز دو مرکز تکثیر ماهیان خاویاری و یک مرکز تکثیر ماهیان استخوانی وجود دارد.

وی هدف از این سفر را بررسی مسائل و مشکلات موجود در مراکز تکثیر و برنامه‎ریزی برای تکثیر و رهاسازی سال آینده اعلام کرد و افزود: شیلات ایران تلاش می‎کند با برطرف کردن موانع موجود میزان تکثیر و رهاسازی انواع بچه ماهی را با هدف حفظ این گونه‎ها و رونق اقتصاد جامعه صیادی انجام دهد.

وی یکی از اهداف مهم بازسازی ذخایر آبزیان را حمایت از جامعه صیادی برشمرد و افزود: در دریای خزر 13 هزار صیاد مشغول فعالیت هستند و با هدف حمایت از این قشر زحمتکش در برنامه پنج ساله رهاسازی انواع ماهیان را به 320 میلیون قطعه افزایش خواهیم داد.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران افزود: با هدف حمایت از بخش خصوصی از این میزان حدود 70 الی 80 میلیون قطعه بچه ماهی نیز توسط بخش خصوصی تامین و رهاسازی خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار