رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان انتقاد کرد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از حضور کمرنگ مسؤولان در آیین تجلیل از پژوهشگران انتقاد کرد و گفت: مسؤولان باید در این مراسم شرکت می‎کردند زیرا نخبگان مشکلات جامعه را حل می‎کنند به نظر می‎رسد که مسؤولان احساس نیاز نمی‎کنند.

حضور کمرنگ مسؤولان گلستان در آیین تجلیل از پژوهشگران

به گزارش گلستان24، علی نجفی‎نژاد ظهر امروز در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و فناوری استان گلستان و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و ایده‎پردازان برتر استان گلستان اظهار کرد: باید یک باور عمیق نسبت به اهمیت پژوهشگران، فناوران و ایده‎پردازان در دل مدیران اجرایی استان به وجود آید.

وی تصریح کرد: با پایان گرفتن هفته پژوهش کار پژوهشگران آغاز می‎شود زیرا این یک فرصتی برای شناخت پژوهشگران از یکدیگر است.

*لزوم شبکه‎سازی بین پژوهشگران بین دانشگاه ‎و دستگاه‎های اجرایی

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به اهداف عمده نمایشگاه هفته پژوهش افزود: پژوهشگران توانمندی و دستاوردهای خود را به جامعه نشان می‎دهند و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از طرف جامعه بودیم، از نمایشگاه انتظار می‎رود بتواند باعث شناخت بیشتر پژوهشگران شود که متأسفانه ما در این مورد خلأ داریم.

نجفی‎نژاد بر لزوم شبکه‎سازی بین پژوهشگران و ایجاد ارتباط ساختار یافته و سازمان‎یافته بین دانشگاه ‎و دستگاه‎های اجرایی تأکید کرد و آن را یک امر ضروری دانست و گفت: این ارتباط باید اتفاق بیفتد، دانشگاه، پژوهشگر و دستگاه اجرایی باید با یکدیگر ارتباط داشته باشد، ارتباط دانشگاه و دستگاه اجرایی به شدت وابسته به نظر مدیران ارشد است.

وی تأکید کرد: اگر یکی از طرفین علاقه‌مند به ارتباط نباشد ما باید از نظر ساختاری به فکر بیفتیم، خلأ و نقطه ضعف ما در فعالیت پژوهشی وجود دارد، 16 سال است که نمایشگاه و هفته پژوهش برگزار می‎شود و معمولاً بعد از برگزاری هفته پژوهش هر کس به سراغ کار خود می‎رود تا نزدیک شدن به این ایام، مجدداً فراخوان زده می‎شود و یک الی دو ماه قبل از کار پژوهشی صورت می‎گیرد که این نقطه ضعف بزرگی است.   

*آون هوشمند در استان ساخته و رونمایی شد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: در حقیقت باید بعد از هفته پژوهش کار خود را آغاز کنیم، خروجی 16 سال برگزاری برنامه‎های هفته پژوهش را تدوین نکردیم، یعنی بعد از هفته پژوهش نگفتیم که باید چه کنیم، باید اولویت‎های خود احصاء کنیم.

 نجفی‎نژاد از تدوین نتایج برنامه‎های هفته پژوهش در استان خبر داد و افزود: حتماً باید کمیته و کارگروهی تشکیل و امورات مربوط به این زمینه را پیگیری کند تا زحمات پژوهشگران دیده شود.

وی بیان کرد: ما امسال در نمایشگاهی که برگزار کردیم، آون هوشمند در استان ساخته و رونمایی شد و دیگر نیاز نیست برای این وسیله به خارج استان مراجعه کنیم.

*پیوند خوبی بین پژوهش و نوآوری برقرار نشده است/ نوآوری اقتصاد کشور را متحول می‎کند

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان از راه‎اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه‎ها توسط وزارتخانه خبر داد و گفت: رتبه علمی دانشگاه در سطح کشور 16 است و در زمینه نوآوری در جایگاه بیش از 100 هستیم.

نجفی‎نژاد افزود: پیوند خوبی بین پژوهش و نوآوری برقرار نشده است آنچه اقتصاد کشور را متحول می‎کند بحث نوآوری است که جای خالی آن احساس می‎شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار