‌رئیس مجلس در اختتامیه اولین اجلاسیه ملی ۴ هزار شهید استان گلستان:

دکتر علی لاریجانی در اختتامیه اولین اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان گفت: رزق امنیت امروز ایران در پناه مجاهدت های دیروز است، اکثر کشورهایی که با ایران وارد مذاکره می شوند به این علت است که می دانند در این منطقه یک کشور است که ظرفیت توسعه و ترقی دارد، این ها برکت این شهداست.

امنیت پایدار کشور مدیون مجاهدت شهداست/خانواده شهدا سنبل مقاومت هستند/سپاه نقش ویژه‎ای برای صیانت از  روحیه انقلابی در جامعه دارد

به گزارش گلستان24، دکتر علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح پنجشنبه در اختتامیه اولین  اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان که در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، از تلاش‎های اعضای ستاد اجلاسیه 4 هزار شهید صمیمانه قدردانی کرد و گفت: سپاه در برگزاری این مراسم نقش مهمی داشت که باید از آنها صمیمانه تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه سپاه نقش ویژه‎ای در صیانت از روحیه انقلابی داشت، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران مختلف انقلاب اسلامی از بدو تاکنون نقش ویژه ای در صیانت از روحیه انقلابی داشته است.

لاریجانی ضمن تبریک میلاد مسعود رسول الله(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: در این جلسات باید لباس احرام پوشید آنقدر که مقام تقدس این جلسات بالاست، مسئله شهید و مجاهدت در راه اسلام یک مسئله رکنی در تقویت انقاب اسلامی است.

وی متذکر شد: در رسای پیامبر اکرم(ص)آمده است که هر کس اهل مجهادت نباشد لباس عزتمندی را از تن درآورده است، امام علی (ع) نیز فرموده اند آنانکه اهل مجاهدت نباشند لباس خواری به تن می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نقش شهدا و مجاهدان در آزادگی ملت‌ها این است که آن‌ها را سرفراز می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: خانواده شهدا سنبل مقاومت هستند، زیرا فرزندانی تربیت کردید که باعث آرامش و امنیت کشور و این جامعه شده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی بر حمله کردن به اصل و ریشه ملت ایران داشتند، ابراز داشت: امروز ما می‎گویم که قدردان خانواده شهدا هستیم تعارف نیست، شما سنبل‎های ایران اسلامی هستید چون فرزندانی را تربیت کردید که افتخار ایران اسلامی شدند.

لاریجانی با بیان اینکه دشمنان ما می‎گویند که در غرب آسیا ایران اسلامی از امنیت کامل برخوردار است، گفت: در دوران دفاع مقدس در شرایط سختی دفاع کردیم و در شرایطی که بنی‎صدر رئیس جمهور بود و یک بحران سیاسی در کشور ایجاد کرده بود و با رهبران سیاسی مانند شهید بهشتی همواره درگیر بود، شرق و غرب با هم یکی شدند و عراق را با گستردگی وسیع برای حمله به ایران تحریک کردند.

وی با بیان این که امروز شرایط ما تغییر کرده و آن مشکلات دفاعی، سیاسی و امنیتی اوایل انقلاب را دیگر نداریم، تصریح کرد: حضور ملت در صحنه انقلاب و دفاع مقدس به ویژه پس از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا و آمدن نیروهای حزب الهی به جبهه ها صحنه را دگرگون کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز دادیم اما معادله را کاملا تغییر دادیم. همه کشورهایی که برای از پا درآوردن ما بسیج بودند ناکام ماندند و مجبور شدند به هواپیمای مسافربری ما حمله کنند که نهایت ذلت آنها را نشان می داد.

وی تصریح کرد: رزق امنیت امروز ایران در پناه مجاهدت های دیروز است، اکثر کشورهایی که با ایران وارد مذاکره می شوند به این علت است که می دانند در این منطقه یک کشور است که ظرفیت توسعه و ترقی دارد، این ها برکت این شهداست، این شهدای عزیز سرمایه های ممتدی برای ما هستند.

لاریجانی با بیان اینکه مسلمانان باید با هم برادر باشند، افزود: در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری مکررا به بحث وحدت و دوری از تفرقه تاکید شده است و نظام تربیتی انقلاب اسلامی وحدت را مورد تاکید دارد و آتشی که تروریستها در منطقه ایجاد کردند برای خدشه به وحدت مسلمانان است، خیانتی بزرگتر از خدشه به وحدت نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد پویا داشته باشیم ، ابراز کرد: حضور در عرصه اقتصادی یک مجاهدت است و این یک حقیقت است ملتی که آرمانهای متعالی دارد در گروه اقتصاد سالم است اگر کشوری اقتصاد سالم نداشته باشد به آرمانهای متعالی نمی رسید.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره پرچم دفاع از وحدت را چه در داخل و چه در منطقه نشان داده است.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در سیره نبوی این است که سیاست در خدمت اخلاق قرار گرفته نه اخلاق در خدمت سیاست.

 

لاریجانی با بیان این که روایات و احادیث زیادی بر تاکید پیامبر (ص) بر خوش خلقی داریم، گفت: نقل شده که پیامبر (ص) بارها این موضوع را میان مسلمانان تاکید می کردند، لذا خوش خلقی و اخلاق درست، رکنی برای سعادت جامعه است.

 

وی با بیان این که مجاهدت در مکتب نبوی یک امر ثانوی نیست بلکه مسلمانان باید همواره آماده باشند، اضافه کرد: جامعه اسلامی از نظر اقتصادی و توانمندی اقتصادی نباید زیردست باشد و باید اهل حرفه باشد. پیامبر (ص) مسلمانی که اهل حرفه باشد را تحسین و سوء تدبیر او را نهی می کند.

وی رمز موفقیت کشور را برخورداری از بنیه قوی اقتصادی دانست و گفت: شهدا در یک شرایط سخت عزت را برای ما فراهم کردند و برای حفظ آن باید تلاش کنیم تا اقتصاد پویا داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به پتانسیل های اقتصادی گلستان اشاره کرد و گفت: گستان از یک ظرفیت متنوع برای پرورش اقتصادی برخوردار است، در برنامه پنج ساله ششم به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم و باید وجه اقتصادی در روستاها را نیز تقویت کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار