به دلیل استقبال فعالان رسانه گلستان

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 10 دی ماه جاری خبر داد و از فعالان رسانه استان خواست تا هر چه زودتر در این راستا اقدام کنند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ابوذر در استان گلستان تمدید شد

به گزارش گلستان24، محمد رعیت عصر امروز در هشتمین جلسه هم‎اندیشی شورای بسیج رسانه استان گلستان اظهار کرد: به دلیل استقبال فعالان رسانه برای شرکت در جشنواره ابوذر، مهلت ارسال آثار که تا 30 آذرماه پیش‎بینی شده بود تا 10 دی ماه جاری تمدید شد.

وی از همت والا و بی‎دریغ اعضای شورای بسیج رسانه قدردانی و تصریح کرد: بسیج رسانه به سهم خود در نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان بسیار مفید، موثر و پرتلاش ظاهر شد که این اقدام در جای خود قابل تحسین است.

* از ظرفیت داوران غیربومی استفاده خواهد شد

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان با اشاره به اینکه اوج این رخداد فرهنگی و ارزشی در مراسم اختتامیه شکوفا می‎شود، افزود: در سایه همدلی و همکاری می‎توان این قله بزرگ را با سربلندی فتح کرد.

رعیت با اشاره به اینکه کمیته‎های مختلفی در راستای اختتامیه جشنواره ابوذر در استان گلستان تشکیل و راه‎اندازی خواهد شد، افزود: کمیته داوران، کمیته تشریفات، کمیته پشتیبانی و اداری مالی، کمیته فرهنگی و تبلیغی از جمله کمیته‎هایی است که در راستای این جشنواره تشکیل می‎شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش هزینه‎ها و افزایش تجربه علمی از ظرفیت داوران خارج از استان گلستان استفاده خواهد شد، ابراز کرد: هیأت داوران آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را بر اساس مولفه‎های مختلف بکر بودن، پرداختن خوب به سوژه از لحاظ محتوایی، رعایت قوانین صحیح ویراستاری و نوشتاری، رعایت فنون تخصصی و قالب‎های روزنامه‎نگاری بررسی خواهند کرد.

*یکی از برنامه‎های جنبی جشنواره برگزاری کارگاه آموزشی است

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان در خصوص بخش‎های مختلف این جشنواره بیان کرد: شرکت‎کنندگان باید آثار خود در قالب «سرمقاله و یادداشت»، «مقاله»، «مصاحبه»، «گزارش»، «خبر»، «تیتر»، «عکس‎های خبری» و بخش ویژه جشنواره «نشریات دانش‎آموزی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته رعیت؛ محورهای جشنواره شامل اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، دشمن‎شناسی، استکبارستیزی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه خودباوری است.

وی با اشاره به تقارن برگزاری جشنواره ابوذر با اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان بیان کرد: موضوعات دیگری نظیر شهدای اقشار و صنوف، فاجعه منا و شهدای مهاجر الی‎الله، روزهای تاریخ‎ساز مردم گلستان در تاریخ انقلاب، زنان و ایثار و شهادت، نقش مردم گلستان در پشتیبانی از دفاع مقدس، اجلاسیه 4 هزار شهید در آئینه مطبوعات از دیگر محورهای شرکت در جشنواره ابوذر است.

رعیت با بیان اینکه جامعه خبرنگاران و فعالان رسانه جزو مدعوین اختتامیه جشنواره ابوذر هستند، گفت: خانواده‎های معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان، خانواده‎های گرانقدر شهدای مهاجر الی‎الله و شهدای اهل سنت مهمانان ویژه این مراسم هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‎های جنبی جشنواره برگزاری کارگاه آموزشی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار است از ظرفیت داوران غیربومی در جشنواره استفاده شود بنا داریم تا یک کارگاه آموزشی برای انتقال تجربیات اساتید صاحب فن به اصحاب رسانه گلستان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار