عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور در گالیکش:

نایب‌رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه گفت: شهدای 12 دی‌ماه سال 57 که از گنبدکاووس به یاری مردم انقلابی گالیکش برای رویاروی با دژخیمان پهلوی شتافتند مهاجر الی الله بودند.

شهدا 12 دی شهرستان گالیکش مهاجر الی الله بودند / ایمان مشعل پرفروغ شهدا 12 دی گالیکش بود

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «محمدحسن ابوترابی فرد» با قرائت آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولَٰئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ» در گرامیداشت یادواره شهدا 12 دی و 142 شهید شهرستان گالیکش گفت: خداوند سبحان انسان‌های پیشگام، پیشتاز و پیشرو در جامعه اسلام را با ویژگی ایمان، خصیصه ارزشمند هجرت و ارزش والای مجاهدت یاد می‌کند.

nilkooh2060 1

وی افزود: جامعه‌ای از نگاه قرآن می‌توانند رحمت الهی را در این عالم و در عالم آخرت به دست آورد و در اوج رحمت و عنایت خداوند سبحان حرکت کند که خود را به این سه ارزش والا آراسته نماید.

ابوترابی فرد گفت: ایمان رمز اقتدار و عزت در عالم دنیا و جهان آخرت است. ایمان ثمره حیات عقلانی است.

به گفته عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور انسان پدیده‌ای است که می‌تواند در مسیر حیات عقلانی و یا حیات حیوانی حرکت کند. اگر تسلیم شهوات، غرایز، هواها، هوس‌های خود بشویم و شهوت در وجود آن حکومت بشود این انسان از همه حیوانات پلیدتر می‌شود و نیروی اندیشه را کمک می‌گیرد و با بهره از اندیشه و خرد شهوات و هواها و هوس‌های خود را پاسخ می‌دهد.

وی افزود: گاهی انسان در مسیر عقل حرکت می‌کند و عقل، اندیشه و خرد در وجود او حاکم می‌شود و در چارچوب سلوک عقلانی به شهواتش پاسخ می‌دهد. در چارچوب علم و معرفت غضب را مدیریت می‌کند. اگر حیات انسان حیات عقلانی و علمی شد انسان آهسته‌آهسته به حیات ایمانی دست پیدا می‌کند.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایمان ثمره ارزشمند حیات عقلانی و علمی است. ایمان آورندگان انسان‌هایی که در قله حیات عقلانی هستند. ارزشمندترین گوهر که انسان به آن آراسته می‌شود گوهر ایمان و معرفت الله است.

nilkooh2060 1

ایمان مشعل پرفروغی برای شهدا 12 دی شهرستان گالیکش بود

عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور گفت: شهدا 12 دی سال 57 که با یاری مردم انقلابی گالیکش شتافتند و در رویارویی با دژخیمان شاه شهادت را نعمت بزرگ لقا خدای متعال دریافت کردند ایمان مشعل پرفروغی فراروی آن‌ها بود.

وی افزود: 142 شهید شهرستان گالیکش و 4 هزار شهید استان گلستان در پرتو نور ایمان گام برمی‌داشتند. ایمان آنان را در میدان نبرد حاضر کرد. ایمان آنان را در خط مقدم قرارداد؛ نه هوس‌ها و هواها جامعه؛ باایمان، علم و معرفت پیش می‌رود.

ابوترابی فرد گفت: انسان مؤمن تمام قدم‌هایی که برمی‌دارد بر اساس معرفت و دانش است. باید سطح ایمان و معرفت را در جامعه ارتقاء ببخشیم.

یمن زنده به گوهر ایمان است

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر یمن زنده است زیرا به گوهر ایمان آراسته است. اگر مشاهده می‌کنید لبنان به فریاد بلند ملت عرب در برابر امریکا و صهیونیست‌ها تبدیل‌شده است؛ به گوهر ایمان آراسته است. در سوریه ایمان است که قدرت خود را به رخ جهانیان می‌کشد. در بحرین ایمان است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده است. باید ایمان و معرفت و حیات علمی و عقلانی را در جامعه ارتقاء ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در زندگی فردی و خانوادگی عاقلانه قدم برداریم گفت: خوشا به حال کسانی که مردم میگویند این فرد عاقل است باعقل سخن می‌گوید و تصمیمی می‌گیرد و به گوهر اندیشه آراسته است. خوشا به حال مدیران و مسئولینی که پشتوانه علمی و عقلانی مسیر آنان را تبیین می‌کند.

nilkooh2060 1

مدیریت غیرعلمی مانع تبدیل‌شدن گلستان به کارخانه بزرگ تولید، کالا و خدمات بوده است

سخنران مراسم گرامیداشت شهدا 12 دی شهرستان گالیکش گفت: در مدیریت کشور هرکجا آسیبی خورده‌ایم به دلیل آن بوده که بر اساس علم و اندیشه قدم برنداشته‌ایم. اگر در عرصه اقتصاد با مشکلاتی روبرو هستیم؛ به دلیل آن است که مسئولین کلان و خورد در مدیریت اقتصادی کشور عالمانه قدم برنداشته‌اند.

وی افزود: اگر عالمانه در مسائل اقتصادی قدم برمی‌داشتیم امروز هزینه‌های طاقت‌فرسا را بر کشور تحمیل نمی‌کردیم. اگر در این 40 سال در عرصه اقتصاد، علم مدیریت را در دست داشت رابطه هزینه‌های اداره کشور با نفت قطع‌شده بود.

به گفته نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی اگر مدیریت علمی عرصه اقتصاد را هدایت می‌کرد امروز استان گلستان به یک کارخانه بزرگ تولید کالا و خدمات تبدیل‌شده بود و بیکاری در این استان معنا نداشت.

وی تصریح کرد: اگر در عرصه‌های دفاعی، علمی، امنیتی و معادلات سیاسی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای امروز اقتدار داریم و ایران به یک قدرت بزرگ سیاسی تبدیل‌شده است به دلیل آن است که در این عرصه مدیریت علمی داشته‌ایم. رهبر معظم انقلاب عرصه امنیت و اقتدار دفاعی و علمی و سیاسی را هدایت کرده‌اند و مسئولین بر نگاه مبتنی بر دانش حرکت نموده‌اند که ایران نماد اقتدار است.

عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور تأکید کرد: باید در همه عرصه‌ها، علم مسیر حرکت را تبیین کند نه میل، هوا و هوس فردی، دانش باید راه را نشان دهد. اقتصاد دانش‌بنیان مدیریت دانش‌بنیان راه رسیدن به این مطلوب است.

سخنران مراسم گرامیداشت شهدا 12 دی شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه ایمان یعنی قله علم افزود: اهل ایمان بدون علم قدم برنمی‌دارند. اهل ایمان بدون معرفت یک کلمه نمی‌گویند. اهل ایمان بدون معرفت تصمیم نمی‌گیرند؛ چون در برابر خدا مسئول هستند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ایمان چهره نورانی خود را در عرصه عمل نشان می‌دهد اظهار داشت: عمل صالح محصول ایمان است. در میان اعمال صالح قرآن کریم در این آیه نورانی به یک عمل انقلابی اقتدار آفرین اشاره می‌کند و آن هجرت است.

nilkooh2060 1

مؤمن اهل هجرت است

عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور با اشاره به اینکه مؤمن اهل هجرت است گفت: گاهی هجرت از کفر به ایمان، هجرت به‌سوی جبهه‌های نبر، هجرت به عرصه‌های جنگ و دفاع و هجرت درراه انجام وظایف بندگی خدا نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از ما می‌توانیم مهاجر الی الله باشیم تصریح کرد: انسان مؤمن هیچ‌گاه توقف نمی‌کند و همیشه در حال حرکت است. حرکت به‌سوی قله‌های ایمان، انجام وظایف بندگی، جبهه‌های دفاع از اسلام و مسلمین؛ آنکه به‌سوی مسجد، خانه خدا، مسیر اربعین برای رسیدن به اباعبدالله الحسین علیهم‌السلام و زیارت حضرت ثامن‌الحجج مشرف می‌شود هم مهاجر الی الله است.

به گفته ابوترابی فرد یکی از افتخارات جامعه اهل سنت استان گلستان آن است که دل‌های آنان به نور محبت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیهم‌السلام نورانی است. این هجرت الی الله است.

nilkooh2060 1

شهدا 12 دی شهرستان گالیکش مهاجر الی الله بودند

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا 12 دی شهرستان گالیکش مهاجر الی الله بودند. جوانانی که از گنبد برای دفاع از مردم انقلابی گالیکش اعزام شدند و در کنار آن‌ها با رژیم شاهنشاهی مبارزه کردند و هنگام بازگشت به شهادت رسیدند مهاجر الی الله بودند.

وی تصریح کرد: امروز دنیای اسلامی به این هجرت نیازمند است. هر یک از ما باید مهاجر الی الله باشیم. جامعه را با هجرت الی الله نورانی کنید.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امروز ما در حال جنگ سخت با دشمن نیستیم گفت: دشمن جسارت تعرض به آسمان، زمین و دریای ایران اسلامی را ندارد. اقتدار ایران اسلامی آن‌ها را مقهور و منکوب نموده است. امروز نه‌تنها برای ایران اسلامی، بلکه رمز اقتدار و عزت عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و جهان اسلام هستیم. همان‌گونه که آن‌ها نیز رمز اقتدار و عزت ملت ما هستند.

سخنران مراسم گرامیداشت شهدا 12 دی شهرستان گالیکش گفت: امروز اندیشه انقلابی رهبر معظم انقلاب ملت‌های سلحشور و انقلابی را در جبهه واحد مقاومت اسلامی در کنار هم قرار داده است. سیلی که امروز مزدوران امریکا از ملت‌های مسلمان دریافت می‌کنید دستاورد این وحدت و اتحاد آنان در حول کلمه حق است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ما دست خود را به‌سوی همه مسلمانان دراز می‌کنید گفت: آرزوی ما آن است سراسر جهان اسلام در کنار هم باشند و روبروی زیاده خواهان و صهیونیست‌ها بایستند. امروز امت اسلامی به این نقشه راه پاسخ داده است.

nilkooh2060 1

جبهه‌ای را نمی‌شناسم که مقابل امریکا ایستاده باشیم و به پیروز نشده باشیم

عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور گفت: در جنگ نرم همه باهم مقابل دسیسه‌ها و دشمنی‌ها در یک جبهه واحد ایستاده‌ایم.

وی افزود: دنیای استکبار با همه قدرتش در برابر امت اسلام صف‌آرایی کرده است امام خوشبختانه در تمامی جبهه‌ها شکست‌خورده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: جبهه‌ای را نمی‌شناسم که مقابل امریکا ایستاده باشیم و به پیروزی‌های بزرگ دست نیافته باشیم. این ثمره هجرت الی الله است.

انسان مجاهد در قله سعی و تلاش است

سخنران مراسم گرامیداشت شهدا 12 دی شهرستان گالیکش سومین خصیصه انسان‌های پیشگام را مجاهدت عنوان کرد و گفت: هجرت آغازی است برای مجاهدت. هر دو در عرصه‌های فرهنگی فعالیت می‌کند اما یک انسان مجاهد در قله سعی و تلاش است که اولاً ایمان راهنمای اوست و ثانیه کار مضاعف می‌کند.

ابوترابی فرد افزود: آن‌کسی که از تمام توانش برای رشد اقتصادی کشور استفاده می‌کند مجاهد فی سبیل الله است. نیروهای نظامی و انتظامی که از همه توان خود برای افزایش اقتدار نظام بهره می‌گیرد مجاهد فی سبیل الله هستند. کارآفرینان، کسانی که از اندیشه و عمل استفاده می‌کنید برای کارآفرینی و تولید مجاهد فی سبیل الله هستند. شهدا عالی‌قدر، جانبازان پرافتخار و آزادگان سرافراز اولاً هجرت نمودند ثانیه مجاهد فی سبیل الله بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند به مجاهد فی سبیل الله هستیم گفت: این مجالس مدارسه ای برای تربیت مجاهد فی سبیل الله است. در کنار هم، دست در دست هم درراه خدا و برای خدا قیام کنید تا ایران را در قله عزت قرار دهید.

nilkooh2060 1

اقوام و مذاهب استان گلستان نماد وحدت هستند

عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه کشور با اشاره به اینکه اقوام و مذاهب استان گلستان نماد وحدت هستند گفت: استان گلستان نماد وحدت است و این سرمایه ارزشمند را باید حفظ کرد. پیام ما به عالم اسلام این است که همه عالم اسلام باید گلستان باشد.

ابوترابی فرد افزود: پیام استان گلستان به عالم اسلام پیام وحدت، صمیمیت و دوستی است. این دستاورد انقلاب اسلامی است. آنجا که تفکر انقلاب اسلامی وجود دارد شاهد وحدت امت اسلام هستیم. ایران به دلیل حضور اندیشه انقلابی اسلام و به دلیل حضور اندیشه امام به دلیل درخشش اندیشه انقلابی رهبر معظم و عالی‌قدر نماد وحدت مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه امروز در لبنان اندیشه انقلاب اسلامی حضور دارد گفت: حزب‌الله نماد اندیشه انقلابی اسلامی برآمده از آموزه‌های قرآن و عطرت است. وقتی اندیشه انقلاب حضور پیدا می‌کند همه در کنار هم هستند.

به گفته ابوترابی فرد مجلس شورای اسلامی نماد وحدت ادیان آسمانی است و پیروان حضرت زردشت، موسی و پیروان حضرت محمد همه باهم در یک جبهه قرار دارند.

ریشه مشکلات امروز کشور بدنه بزرگ دستگاه اجرایی است

سخنران مراسم گرامیداشت شهدا 12 دی شهرستان گالیکش گفت: اگر جامعه به ایمان، هجرت و مجاهدت آراسته شد رحمت خداوند بر آن جامعه نازل می‌شود.

وی اظهار داشت: در اندیشه آنیم ایران را به قدرت بزرگ فراتر از آنی که هست تبدیل کنیم. ملت‌های منطقه می‌دانند و بدانند اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران به معنای ارتقاء امنیت در کل منطقه جنوب غربی آسیا و خاورمیانه است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مردم مطالبه خود را مسائل جزئی و خورد قرار ندهید گفت: مطالبه شما از دولت و مجلس باید کاهش هزینه‌های کشور، افزایش درآمد، خلق ثروت و ایجاد اشتغال باشد.

وی تصریح کرد: ریشه مشکلات امروز شما بدنه بزرگ دستگاه اجرایی کشور است. آنچه کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل می‌کند خلق اشتغال در بازار بزرگ تولید است. کشور باکار، تلاش و تولید رشد می‌کند نه با بزرگ شدن دستگاه‌های اداری و میز و صندلی و استخدام نیرو.

nilkooh2060 1

12 دی‌ماه روزی که خاطرات مردم گالیکش را زنده می‌کند

فرماندار گالیکش نیز در این مراسم گفت: 12 دی‌ماه روزی است که خاطرات مردم شهرستان گالیکش را در همیشه تاریخ زنده می‌کند.

حسن خسروی افزود: واقعه 12 دی هیچ‌گاه از خاطر ملت ما محو نمی‌شود چراکه نقطه عطفی در جریان مبارزات ستم‌شاهی مردم انقلابی منطقه است.

به گفته خسروی 12 دی، روز ایثار، شهادت و همبستگی است. روزی که مردم غیور و انقلابی گنبدکاووس برای یاری هم‌وطنان و هم‌رزمان خودشان به گالیکش هجرت کردند و درراه بازگشت دژخیمان رژیم ستم‌شاهی آن‌ها را به گلوله بستند و از این کاروان 7 نفر را به شهادت رساندند و تعدادی هم مجروح کردند.

فرماندار گالیکش گفت: مردم گالیکش به مدد رهبری روحانیت معظم خط حضرت امام و در رأس آن‌ها حضرت حجت اسلام و المسلمین سید باقر موسوی که خود در خط مقدم این مبارزه حضور داشتند و پشتیبان مبارزان بودند علیه ظلم قیام کردند.

وی تصریح کرد: گالیکش آن زمان‌آبادی و روستایی بیش نبود اما در اندازه شهرستان‌های بزرگ می‌درخشیدند و خیلی زود پیام حضرت امام را درک کردند و به جمع روحانیون پیوستند.

به گفته عالی‌ترین مقام اجرایی گالیکش آن چیزی که باعث ماندگار این خاطرات در تاریخ مبارزات مردم این شهرستان شد پیشتاز بودن و همیشه درصحنه بودند جوانان روشن‌فکر و روشن‌ضمیر این منطقه که شیفته امام بودند است.

وی تصریح کرد: شهدا 12 دی نشان‌دهنده حضور همیشگی، شعور، درک و بصیرت بالای مردم گالیکش درصحنه‌های انقلاب هستند و این مایه نه‌تنها همچنان باقی‌مانده بلکه توسعه پیداکرده و مردم گالیکش در خط امام، رهبری و شهیدان آماده هستند تا این انقلاب به صاحب اصلی آن برسانند.

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

nilkooh2060 1

گفتنی است غروب 12 دی سال 1357 خبر از تدارک وسیع مزدوران شاه برای حمله به مردم به داخل شهر گالیکش رسید و باعث بسیج همگانی شهر و تدارک پیشگیرانه شد و از سوی دیگر خبر به مساجد شهر گنبدکاووس و جوانان غیرتمند آن رسید که برای کمک به مردم گالیکش با چند وسیله نقلیه خود را به گالیکش رساندند و به کمک مردم شجاع و ولایتمدار گالیکش آن‌ها را به عقب راندند.

جوانان گنبدی با اطمینان از پایان گرفتن غائله سوار بر خودروها شده و به‌سوی گنبدکاووس حرکت کردند که در ابتدای شهر گالیکش (ورودی غرب گالیکش) و در مقابل پاسگاه ژاندارمری، اتومبیل‎ها و مینی‎بوس‎هایشان توسط مأمورین ژاندارمری متوقف و پس از ضرب و شتم روحانی همراه آنان، با صدور ناگهانی فرمان آتش خودروهای جوانان گنبدی به گلوله بسته شدند که در این واقعه تلخ و به‌یادماندنی هفت جوان غیرتمند به نام‎های نریمان نظری، صفرعلی گلستانی، علیرضا قزلسفلو، سیاوش ناصری، محمود پیری، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی در جریان مبارزه با مأموران رژیم پهلوی به شهادت رسیده و تعداد کثیری نیز زخمی شده و به بیمارستان شهدای گنبدکاووس منتقل می‎شوند.

این حادثه که پس از واقعه پنج آذر گرگان روی داد اسباب جوش‌وخروش بیشتر مردم شد به‌گونه‌ای که مردم گالیکش برای تشییع پیکر پاک شهیدان و شرکت در مراسم بزرگداشت شهدا با پای پیاده مسافت گالیکش تا گنبدکاووس را طی کردند که ثمره این خون‎های پاک باعث شد تا در اربعین این شهدا، انقلاب شکوهمند به پیروزی رسیده و بهار آزادی به زمستان سیاه ظلم و ستم پایان دهد.

واقعه 12 دی شهرستان گالیکش در 16 بهمن ماه سال 91 به همت فرماندار وقت گالیکش «رحمان صباغیان» به عنوان واقعه رخداد ملی به ثبت رسید و طی مراسمی توسط جمشیدی معاون سیاسی امنیتی استانداری وقت گلستان در کانون شهدا دانش آموزی اداره آموزش و پرورش گالیکش رونمایی شد.

انتهای پیام/ نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار