رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان از راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه واقع در گرگان خبر داد.

راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه در گرگان

به گزارش گلستان24،​ علی موسی خانی" رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در خصوص این خبر به خبرنگار ما گفت: با عقد قرارداد مشارکت فی مابین سازمان جهاد کشاورزی استان و بخش خصوصی، عملیات سرویس و تجهیز این مجموعه برای راه اندازی کارخانه کرک زدایی بذر پنبه در شهر گرگان در حال انجام است.

کارخانه کرک زدایی

وی در پاسخ به این سوال که این کارخانه چه زمانی به بهره برداری میرسد، افزود: با عنایت خداوند متعال، بزودی شاهد راه اندازی این کارخانه خواهیم بود.

"موسی خانی" در ادامه تصریح کرد: از آن جایی که بذر پنبه کرک زدایی شده سبب کاهش میزان بذر مصرفی و پایین آمدن هزینه های تولید می شود، استفاده کردن از این نوع بذر در دستور کار قرار داده شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان قابلیت ضدعفونی بذور کرک زدایی شده و امکان کشت مستقیم را از دیگر مزایای بهره گیری از بذر پنبه کرک زدایی شده (دلینته) برشمرد و بیان داشت: با این نوع بذور بیماریهای قارچی نیز کاهش خواهند یافت.

لازم به ذکر است، استان گلستان به عنوان قطب تولید پنبه در کشور محسوب میگردد و مردم نیز، این استان را مهد طلای سفید میدانند.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار