رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: سویا کاران گلستانی بیش از ۳ هزار و۴۰۰ تن محصول خود را به مراکز خرید تحویل دادند.

بیش از ۳ هزار تن سویا در استان گلستان خریداری شد

به گزارش گلستان24، علی موسی‌خانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت خرید محصول سویا کشاورزان اظهار داشت: امسال بیش از 34 هزار هکتار سویا در استان گلستان کشت شده که پیش‌بینی می‌شود 70 هزار تن  محصول تولید شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان

وی افزود: پارسال در استان گلستان 32 هزار و600 هکتار سویا کشت و 61 هزار تن محصول تولید شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی امسال نسبت به پارسال 15 درصد افزایش یافته و از 1970 تومان به 2هزار و265 تومان رسیده است و شرکت غله وبازرگانی دولتی مباشر خرید سویا از کشاورزان است.

موسی‌خانی افزود: 20 مرکز خرید در شهرهای گرگان، بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله و گالیکش تا 30 آذر کار خرید تضمینی این محصول را برعهده دارد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: استان گلستان رتبه نخست تولید سویا در کشور را دارد و حدود 70 درصد این دانه روغنی در استانگلستان تولید می شود.

وی با اشاره به خریداری بیش از 3 هزار و400 تن محصول از کشاورزان تاکنون، گفت: سویا به عنوان کشت دوم پس از برداشت محصولات پائیزه گندم و جو در ماه‌های خرداد و تیر انجام و برداشت آن هم از آبان آغاز می‌شود.

موسی‌خانی اظهار کرد: در استان گلستان 4 کارخانه روغن‌کشی وجود دارد که روزانه توان استحصال 2 هزار تن  روغن را دارند.

وی افزود: پارسال در 45 هزار هکتار اراضی استان سویا کشت شده بود که 100 هزار تن محصول تولید کرد.


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار