دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان خبر داد:

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان گفت: ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان راه یافت.

گلستان 24بیشترین اثر اینفوگرافی را به جشنواره ابوذر ارسال کرد/ارسال ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره

به گزارش گلستان24، محمد رعیت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه 957 اثر به جشنواره رسانه‎ای ابوذر ارسال شده، اظهار داشت: ارسال این تعداد آثار به جشنواره رسانه‌ای در نوع خود بی‎نظیر است و اصحاب رسانه استان گلستان مسئولانه و فعالانه پای ارزش‎های انقلاب اسلامی ایستادند و هوشیارانه در میدان عمل وارد شدند.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان با بیان اینکه 40 رسانه مکتوب و مجازی در جشنواره مشارکت داشتند، افزود: از این تعداد 17 رسانه مکتوب و 23 رسانه مجازی بودند که آثارشان به دبیرخانه ارسال کردند.

رعیت افزود: 152 اثر مکتوب و 446 اثر رسیده از بخش مجازی بوده و در بخش عکس هم در بخش مجازی و مکتوب 359 عکس به دبیرخانه رسیده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 100 خبرنگار استان در این جشنواره مشارکت کردند، گفت: اگر بخواهیم به نوع دیگر به موضوعات جشنواره بپردازیم بیشترین موضوعی که مورد اقبال تولیدات رسانه‎ای قرار گرفته موضوع اجلاسیه شهدای استان در آیینه مطبوعات با 170 اثر بود و کمترین اثر به موضوع نقش مردم استان گلستان در پشتیبانی از دفاع مقدس با 18 اثر برمی‎گشت.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان یادآور شد: بیشترین رسانه‎ای که در این جشنواره آثار ارسال کرده در بخش مکتوب هفته‌نامه دیدبان شما 22 اثر، روزنامه جوان با 16 اثر و هفته نامه انقلاب و سرزمین جم با 15 اثر بوده است.

رعیت افزود: در بخش رسانه‎های مجازی نیز پایگاه خبری گلستان ما با  90 اثر بیشترین تولیدات را در این جشنواره ارسال کرده و پس از آن خبرگزاری فارس با 70 اثر و پس از آن گلستان 24 با 36 اثر و خبرگزاری تسینم 34 اثر، ایرنا 26 اثر،  پایگاه کلاس20 ، 24 اثر ، خبرگزاری مهر 20 اثر و خبرگزاری شبستان 10 اثر مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه روستاها به صورت مستقل مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در قالب روزنامه نگاری انواع گزارش با 182 اثر و خبر با 154 اثر بیشترین میزان آثار رسیده را به خود اختصاص داده است.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان با بیان اینکه از اساتید دانشگاه و دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی رسانه‎ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای داوری نهایی این جشنواره بکارگیری شده، گفت: 150 اثر به مرحله نهایی این جشنواره رسیده است.

رعیت یادآور شد: 20 اثر اینفوگرافی به این جشنواره ارسال شد و سایت خبری تحلیلی گلستان 24 بیشترین میزان ارسال اینفوگرافی را به این جشنواره ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه 19 دی‌ماه ساعت 9 صبح در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‎ای ابوذر استان گلستان از برگزیدگان تجلیل خواهد شد، افزود: این مراسم را در تالار فخر الدین اسعد گرگانی با حضور پرشکوه و چشمگیر اصحاب رسانه پیش‎بینی کردیم.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان یادآور شد: در راستای اینکه سطح بینش و دانش رسانه‎های استان گلستان را بالا ببریم به این منظور از اساتید بزرگواری که در داوری نقش داشتند دعوت کردیم در فرصتی مناسب کارگاه نقد و بررسی آثار که به مرحله نهایی راه یافته‎اند را برگزار کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار