لزوم آگاه سازی مردم از حقوق مصرف کنندگان؛

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان، بر لزوم آگاهسازی مردم از قوانین و آئین نامه های موجود در زمینه حقوق مصرف کنندگان در جامعه تاکید کرد و گفت: آشنایی مردم با حقوق صنوف مختلف، کیفیت و قیمت و... الزامی است.

در نشست مدیر کل اقتصادی استانداری گلستان و انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان چه گذشت ؟

به گزارش گلستان24، یوسف بسنجیده، در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان،  تصریح کرد: انجمن به عنوان مهمترین رکن حمایت از حقوق مصرف کننده، نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا می کند و با توجه به اهمیت این بخش لازم است؛ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان با برنامه ریزی و فعالیت گسترده زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کند.

نشست مدیر کل اقتصادی استانداری گلستان

وی، با اشاره به آئین نامه اجرائی ماده 6 قانون حمایت که ازسوی هیات دولت ابلاغ شده است؛ افزود: بر اساس این آئین نامه باید از انجمن های حمایت برای رصد رضایتمندی مردم از خدمات دهی دستگاه های مختلف استفاده کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان، با اشاره به ابلاغ حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور اظهار کرد: بر این اساس اجرای آئین نامه ماده 6 قانون حمایت از اهمیت بالائی برخوردار است.  

بسنجیده، از آمادگی کامل برای همکاری متقابل با انجمن خبر داد و گفت: برای اجرای ماده 6 قانون حمایت و نظارت بر رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرائی باید برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

انجمن حمایت از مصرف کنندگان یک تشکل مردمی و قانونمند است

همچنین در این دیدار رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان، با بیان اینکه انجمن، یک تشکل مردمی و قانونمند است، گفت: رعایت حقوق مصرف کننده یکی از مهمترین نکاتی است که باید در فعالیت های اقتصادی مدنظر قرار گیرد.

موسی الرضا رضائی، افزود: انجمن یک نهاد غیرسیاسی است که با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و در چهارچوب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با مشارکت آحاد مردم تشکیل می شود و مطابق اساسنامه انجمن نسبت به پیگیری مطالبات مصرف کنندگان و سایر تکالیف بر حسب قوانین و مقررات اقدام می کند.

وی، همچنین بر لزوم آگاه سازی مردم از قوانین و آئین نامه های موجود در زمینه حقوق مصرف کنندگان در جامعه تاکید کرد و افزود: مصرف‌کنندگان حقوق مشخصی دارند که انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمایت از حقوق مصرف‌کننده به خوبی می‌توانند در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهند.

رضائی، با اشاره به برگزاری همایش سالانه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان، افزود: همایش امسال به همت انجمن استان و مشارکت بخش های خصوصی برگزار خواهد شد و در این همایش از تولیدکنندگانی که در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان برتر بودند، تقدیر می شود.

انجمن مدافع حقوق مصرف کنندگان خواهد بود

در ادامه نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در انجمن حمایت استان، با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تنها تشکل مردمی است، که قوانین آن مصوب مجلس شورای اسلامی است، گفت: حقوق مصرف‌کننده از جمله حقوقی است که کلیه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات باید از حیث کیفیت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و مقررات در معاملات رعایت کنند.

علی اسدی، افزود: ارزیابی دستگاه های اجرائی دولتی و غیر دولتی و بانک ها به لحاظ رعایت حقوق مصرف کنندگان، از وظائف تعریف شده این انجمن است.

وی، افزود: هر زمانی که بناست در خصوص حقوق مصرف کنندگان تصمیمی اتخاذ شود، انجمن ورود پیدا می کند و مدافع حقوق مصرف کنندگان خواهد بود.

اسدی، تصریح کرد: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در حوزه های تخصصی اعم از اطلاع رسانی درمورد خرید کالا، معیارها، شاخصه‌های شناسایی و آشنایی مصرف‌کننده با حقوق خود می‌توانند، اقدام کنند

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار