مدیر کل اداره آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش وپرورش گلستان گفت: بیش از 60 درصد از معلمان دوره ابتدایی گلستان شرایط علمی را ندارند و کسی می تواند راهنما باشد که خود راه بلد باشد.

بیش از 60 درصد معلمان ابتدایی گلستان شرایط علمی را ندارند/ آموزش و پرورش مامور حل مشکل بیکاری نیست

به گزارش گلستان24، به نقل از قابوس نامه، محمد رضا وطنی با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش گنبدکاووس، افزود: آموزش و پرورش دانشگاهی به نام دانشگاه فرهنگیان دارد که ماموریت آن تربیت معلمینی است که بتواند دانش آموزان را تربیت کند، قانون این دستگاه تکلیف کرده است برای این ماموریت.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت و ارتقاء دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروهای دارای صلاحیت لازم علمی و مهارتی، گفت: ما برای 5 سال آینده 300 هزار معلم نیاز داریم ولی دانشگاه فرهنگیان سالانه 10 هزار نیروی می گیرد و این یعنی در 5 سال آینده با کسری 250 هزار نفری معلم روبرو می شویم، خروجی دانشگاه فرهنگیان در کشور موثر است و تنها دانشگاهی است که می تواند در پیشرفت موثر باشد.

qaboos1 2

آموزش و پرورش مامور حل مشکل بیکاری نیست

وی با اشاره به جذب 900 نفر در بخش پیش دبستانی در گلستان گفت: ما با مشکل بیکاری روبروهستیم ولی آموزش و پرورش مامور حل مشکل بیکاری نیست، نیروهایی که آموزش دیده هستند و چندین سال برای آنها هزینه صرف شده است  ، نه افرادی که رشته ها و سن آنها متناسب با ابتدایی نیست، مکان حل مشکل بیکاری افراد در آموزش وپرورش نیست.

محمدرضا وطنی با بیان اینکه انسان قدرت تفکر و بیان دارد، بر ضرورت استفاده و به کارگیری از تبادل اندیشه ها و مشورت تاکید کرد و گفت:  عوامل موفقیت یک جامعه استفاده از شورا و مشارکت آگاهانه است، اندیشه ها سرمایه های ما هستند که به کارگیری از آنها برای ما سودمند خواهد بود.

qaboos1 1

وی در ادامه افزود: مدیر مدرسه کارمند جزء اداره شهرستان نیست، مدیر مدرسه به عنوان فردی که می تواند محله را متحول کند، باید پیش قدم باشد، نقش فرهنگیان در تغییر فرهنگ جامعه در راستای ارزشهای حاکم بر آن بسیار موثر است، نه تنها آسیب های اجتماعی بلکه، مسائلی مانند بهداشت، سلامت و غیره باید در مدارس ما کارگروه داشته باشند و با اتصال به کارشناس اداره به معضلات پاسخ دهند.

مدرسه محور تحول است

مدیر کل اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس در ادامه افزود: مدرسه محور تحول است، مدرسه جای تربیت و یادگیری درس زندگی است، تنها مرکز آموزش نیست، نباید به گونه ای شود که هر آنچه به او گفته شود خودش حل کند.

وطنی با اشاره به اینکه مدیران باید دانش بالا داشته باشند، تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس باید به درستی نیاز فردای دانش آموزان را تشخیص بدهند و با تربیت بر پایه دینی، شخصیت کودکان را شکل دهند.

تاکید بر آموزش برای رسیدن به پرورش درست

وی با اشاره به اینکه ما به افرادی برای انتقال مکتب اسلامی در مدارس نیاز داریم، اظهار کرد: ما نگاهمان این است که تاکید بر آموزش برای درخشندگی در کارنامه پرورشی داشته باشیم، که درباید به تغییر رفتار ختم شود، ما باید از طریق آموزش به پرورش برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه افزود: همه سازمانها در نظام تعلیم و تربیت سهیم هستند و از مدیران آموزش و پرورش می خواهم دیوارهای ارتباطی با مدرسه را بردارند و ارتباط با حوزه ها و ارگانها را فراهم کنند.

وطنی با اشاره به مشکلات ساختمان اداری آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: مشکلات حقوقی به وجود آمده در مالکیت آن پیگیری و مطرح شده است، طی مراحل می کند و ان شالله با وجود اعتبارات ساختمان در دو سال آینده تکمیل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبه  در جهت احداث استخربرای فرهنگیان گفت: ما اعتبار برای ساخت مدارس نداریم،  شما می توانید با سهام گذاری در این جهت استخری داشته باشید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

  • معلم
    0

    آقای مدیر کل اون فرهنگیانی که با مدارک کارشناسی ارشد در رشته های تخصصی و سابقه بالای 20 سال معلمی به خاطر نگاه کاملا سیاسی از سمتهای خود برکنار و از همان افرادی که شما اذعان کردید صلاحیت علمی و مهارتی ندارند در قسمتهای حساس و تخصصی استفاده میکنید ذکری نکردید!!!!!!!!!

آخرین اخبار