در کمیسیون توسعه و عمران شهر گرگان:

بحث و بررسی در خصوص سیاست های بودجه عمرانی سال ۹۶ در حالی دستور کار کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان قرار داشت که مدیران شهرداری از حضور در این جلسه خودداری کردند.

غیبت مدیران شهری در جلسه بررسی بودجه سال ۹۶ شهرداری گرگان

صدوسی و یکمین جلسه کمیسیون توسعه و عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان شامگاه سه شنبه با دستورکار سیاست های بودجه عمرانی سال۹۶ برگزار شد.

به گزارش گلستان24،​ در ابتدای جلسه، رئیس کمسیون توسعه و عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی در خصوص راهبردهای اساسی بودجه که توسط وزارت کشور برای مدیران شهری فرستاده شده است، اظهار کرد: مسایل راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی در قالب فعال سازی همه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی در بودجه سال ۹۶ تهیه و تنظیم شده است.

وی گفت: سیاست گذاری، نظارت و شفاف سازی بودجه مساله دیگری است که در راهبردهای اساسی بودجه آمده است، که بودجه باید بدون ابهام و شفاف باشد تا بتوان نظارت را صحیح انجام داد.

سبطی با اشاره به افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر در سیاست های راهبردی، ادامه داد: مکاتباتی با محلات شهر گرگان و بازدیدهایی انجام شده است تا درخواست های محلات را در بحث عمرانی و نیازهای آن ها جمع آوری کنیم. در سال ۹۴ تمام درخواست های محلات را جمع آوری کرده ایم و بخش اعظم این درخواست ها به دست ما رسیده است.

لزوم توجه به مبلمان شهری و مناسب سازی محیط

وی توضیح داد: توسعه فعالیت های فنی و عمرانی و اجرای طرح های ساماندهی بافت های فرسوده شهری در اولویت سیاست های های کلان مدیریت شهری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمسیون توسعه و عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی با اشاره به ارتقای کیفی معابر شهری افزود: مبلمان شهری مورد اهمیت است و گرگان باید بیشتر روی این مساله کار کند چرا که به نوعی زیباسازی شهری نیز است. مناسب سازی محیط های شهری برای معلولین جسمی و حرکتی جزو نگاه کلان مدیریت شهری است.

سبطی با اشاره به اجرای طرح های ممیزی املاک اظهار کرد: از ابتدای شورای چهارم مکاتباتی در این مورد داشته ایم اما ممیزی را دیر شروع کرده ایم.

وی تصریح کرد: هدایت و دفع آب های سطحی که شامل احداث کانال ها، جداول و پوشش ها در سه منطقه گرگان می شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

سبطی با بیان اینکه لایروبی کانال ها دارای اهمیت است، افزود: یکی از دلایل مهم سیل همین مساله بوده است چرا که کانال های ما با ظرفیت ۴۰ درصد کارکرده اند و همین باعث سیل اخیر شده است. پروژه لایروبی هر ساله در بودجه قرار دارد ولی اجرایی نمی شود.

در ادامه جلسه یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: معاون شهرداری و معاون عمران باید در جلسه حضور داشته باشند. در کنار این ها مدیران شهری برای سه منطقه در جلسه باشند تا ببینیم چه برنامه ای دارند و هر کدام پاسخگو باشند.

علی کلاتی با بیان اینکه ما هرساله با یک بودجه آماده روبرو می شویم و هیچ اطلاعاتی نداریم، افزود: مثل همیشه و هول هولکی بودجه سال جدید رای گیری و مصوب می شود.

غیب مدیران شهری توهین به اعضای شورای شهر است

وی از رئیس کمسیون پرسید که آیا از این افراد دعوت شده است؟ و گفت: اگر دعوت شده و مدیران شهری به جلسه نمی آیند بی احترامی نه تنها به من عضو شورای شهر است بلکه بی حرمتی به تشکیلات شورایی است.

کلاتی با صراحت اعلام کرد که اگر مدیران شهری در جلسه حضور پیدا نمی کنند پس جلسه کمسیون هم تشکیل نشود و یا اگر تشکیل می شود حتما آن ها نیز برای پاسخگویی حضور داشته باشند.

کلاتی در خصوص بحث ممیزی نیز توضیح داد: ممیزی در دوره سوم مصوب شده اما عملیاتی نشده است.

سبطی در جواب به صحبت های کلاتی گفت: ما از عزیزان مدیران شهری دعوت می کنیم و در این جلسه هم از معاونت عمرانی شهرداری دعوت شده است اما از ذکر توضیحات ایشان که چرا در جلسه حضور ندارند خودداری می کنم.

رئیس کمسیون توسعه و عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی ادامه داد: من هم گله مندی این عضو شورای شهر گرگان را تایید می کنم.

۱۳۱ جلسه کمسیون توسعه و عمران و حمل و نقل شهری و معماری و شهرسازی تنها با حضور ۵ نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

 
منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار