نشست خبری مجمع خیرین سلامت استان گلستان با حضور خبرنگاران خبرگزاری های استان، مسئول، مسئول، دبیر و رئیس هیات مدیره مجمع برگزار شد.

از کمک 50هکتاری بانوی خیر گالیکشی تا کمبود 600تخت دیالیز در گلستان

حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی، رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: مجمع خیرین سلامت از سال 88 در کشور آغاز به کار کرد که استان گلستان پیرو آن یک مجمع 65 نفره با جذب 1000خیر برای یاری رسانی به مردم استان در حوزه سلامت تشکیل داد.

به گزارش گلستان 24، وی از اقدامات در حال اجرا توسط مجمع خیرین سلامت گلستان به ساخت مرکز دیالیز 14 تخت خوابی بندرترکمن با برآورد مبلغ 400میلیون تومان، ساخت پایگاه بهداشتی بندرترکمن با مبلغ 180میلیون تومان، ساخت خانه بهداشت قره قاشلی بندرترکمن با مبلغ 56 میلیون تومان و ساخت خانه بهداشت رادکان کردکوی در دو طبقه با مبلغی حدود 112میلیون تومان اشاره کرد.

حجت الاسلام لیوانی ساخت مرکز بهداشتی درمانی روستای گرگان دوز کلاله با برآورد قیمت 400 میایون تومان، ساخت درمانگاه شبانه روزی گالیکش با مبلغ 550میلیون تومان، ساخت مرکز بهداشت و درمان علی آبادکتول با مبلغ 400 میلیون تومان، ساخت مرکز بهداشت و درمان شهری الغدیر گرگان با مبلغ 1میلیارد و 200میلیون تومان، ساخت درمانگاه تخصصی آق قلا با مبلغ 1میلیارد تومان و ساخت در مانگاه تخصصی سیمین شهر گمیشان با مبلغ 250 میلیون تومان را نیز از دیگر پروژه های در دست اقدام مجمع خیرین سلامت برشمرد.

 مسئول مجمع خیرین سلامت استان گلستان اعتبارات جذب شده توسط خیرین حوزه سلامت استان تا کنون را 80میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: در تازه ترین اقدام 130 مورد تجهیزات پزشکی توسط خیرین سلامت در شهرستان محروم آق قلا خریداری شده است.

وی نیازمندی های حوزه سلامت استان را نیز نیاز به زمین، ساخت فضای فیزیکی و همچنین نیاز به تجهیزات پزشکی معرفی کرد.

104تخت دیالیز برای 700بیمار منتظر

لیوانی به نیازمندی های کنونی بخش بهداشت و درمان استان اشاره کرد و عنوان داشت: در استان 700بیمار دیالیزی وجود دارند و این در حالیست که تنها 104 تخت دیالیز در مراکز درمانی موجود است و این بیماران مدت مدیدی را در نوبت به سر می‌برند که این مهم نیاز به مشارکت مجدانه خیرین دارد.

وی نیاز به خرید دستگاه آندوسونوگرافی جهت تشخیص و درمان سرطان های گوارشی، نیاز به زمین برای ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی گرگان و 800تختخوابی گنبدکاووس، نیاز به زمین و کم به ساخت مرکز درمان و نگهداری بیماران مبتلا به بیماری سل را از جمله مهم ترین نیازمندهی های حوزه درمان استان برشمرد و خواستار ورود دلسوزانه خیرین به این حوزه شد.

وی همچنین از اهدای 50هکتار زمین توسط یک بانوی خیر گالیکشی به مجمع خیرین سلامت استان خبر دادو گفت: از این موارد زیاد اتفاق افتاده است که امید است این روند استمرار پیدا کند.

در ادامه علی بزرگ مهر، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گلستان نیز در ارائه اماری از وضعیت مجمع خیرین استان گلستان در کشور بیان داشت: مجمع خیرین گلستان در بخش خرید تجهیزات پزشکی رتبه سیزدهم، در بخش ساخت فضای فیزیکی رتبه‌ دهم و در بخش اهدای زمین رتبه‌ چهارم کشور را دارد.

بزرگ مهر در پایان شماره حساب مجمع خیرین استان به رقم 0102839131006 بانک ملی با کد 2144 بانک صادرات شعبه شهید امیرروان خیابان 5آذر گرگان را جهت جمع آوری کمک های مردمی در عرصه سلامت استان اعلام کرد.

انتهای پیام/دانشجوسلام

ارسال نظر

آخرین اخبار