کمبود سطل اشغال و دپوی زباله در بعضی از مناطق کردکوی؛ موجب هجوم سگ های ولگرد و بیمار شده و این شهر را به جولانگاه سگ های ولگرد تبدیل کرده است.

شهر کردکوی در احاطه سگ های ولگرد/مسئولین نسبت به جمع اوری این حیوانات اقدام کنند

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24:شهرستان کردکوی از توابع استان گلستان در غرب این استان قرار دارد و جمعیتی حدود 70 هزار نفر را در خود جای داده است؛ به علت تراکم جمعیت در این استان و نبود امکانات کافی در بعضی از مناطق این شهر مردم شاهد الودگی های زننده هستند که زندگی انها را مختل کرده است.

حضور تعداد زیادی از سگ های ولگرد و بیمار در سطح شهران هم در ساعات پایانی شب اسایش مردم را سلب کرده است و مردم را از اینکه شاید بیماری این حیوانات ولگرد به کودکانشان سرایت کند نگران کرده است.

سگ

به گفته اهالی بعضی از مناطق شهرستان کردکوی از جمله اهالی بلوار بسیج، دانشجو و خیابان های شهید باهنر، شهید رجایی حضور این سگ های ولگرد بیشتر در ساعاتی است که اشغال ها در کنار سطل های زباله دپو می شوند، این مسئله بخاطر عدم ظرفیت این سطل های زباله نسبت به جمعیت موجود در ان مناطق می باشد.

این مسئله به گونه ای است که در اوایل شب این سطل ها پر می شوند و شهروندان اشغال هایشان را در کنار سطل های زباله می گذارند و با هجوم سگ های ولگرد و پاره کردن کیسه های زباله؛ محله را تبدیل به زباله دانی می کنند؛ و به این علت علاوه بر الودگی زباله ها  وجود سگ های بیمار هم موجب  افزایش اسیب پذیری شهروندان در قبال بیماری های عفونی شده است.

این سگ های ولگرد بیشتر شبانه روز در شهرک فرهنگیان حضور دارند و در تمام روز موجب ناهنجاری های در این منطقه می شوند،به گفته شهروندان بعضی ازاین سگ ها  هار هستند و  موجب رعب، وحشت در بین مردم شده اند، عبور مرور را در کوچه و خیابان برای مردم سخت کرده اند. 

سگ

طبق ایین نامه جمع اوری سگ های ولگرد؛ مسئولان شهرداری و بهداشت شهرستان موظف به رسیدگی به این موضوع هستند و اینکه این تعداد زیاد سگ بیمار ر بطور ازادانه  در شهر پرسه میزنند جای تعجب دارد! مسئولان ذیربط باید قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد و یا بیماری این حیوانات به شهروندان کردکویی سرایت کند، نسبت به جمع اوری این حیوانات بیمار اقدام کنند و مردم را از نگرانی در اورند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار