رییس پارک ملی گلستان گفت: صبح فردا تفرجگاه‌های پارک ملی گلستان پاک‌سازی می‌شود.

نخستین پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره خاورمیانه پاک‌سازی می‌شود

به گزارش گلستان 24، سلیمان قربان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: با هماهنگی به‌عمل‌آمده در دفتر کار مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان مقرر گردید در اولین جمعه بعد از تعطیلات پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله در تفرجگاه‌های پرتردد و شلوغ استان صورت پذیرد.

وی افزود: لذا پارک ملی گلستان نیز برحسب همسویی با این امر و وظایف ذاتی با اقدام به برگزاری برنامه پاک‌سازی این پارک از زباله‌های باقی‌مانده مسافرین نوروزی و زائرین ثامن‌الائمه (ع) و روز انس با طبیعت انجام خواهد گرفت.

قربان زاده خاطرنشان ساخت: صبح فردا 21 فروردین‌ماه با همکاری مسئولین محیط‌زیست استان گلستان، خراسان شمالی، جوامع محلی، NGO ها، با همکاری نهادهای دیگر همچون صداوسیما، شهرداری گالیکش، اصحاب رسانه و عموم مردم تفرجگاه‌های پارک ملی گلستان پاک‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به جهت آگاهی‌رسانی به عموم مردم برای حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت صورت خواهد گرفت، گفت: تلاش داریم تا با این کار به گردشگران پارک نشان دهیم هنگامی‌که وارد پارک ملی گلستان می‌شوند، زباله‌ها را در محیط پارک نریزند، چراکه این زباله‌ها علاوه بر ایجاد منظره زشت و نازیبا در دل این گنجینه طبیعی خدادادی، موجبات آلودگی سه عنصر حیاتی آب، خاک و هوا گردید که به‌تبع آن نیز باعث آسیب به حیات‌وحش و زیستگاه‌های آن خواهد شد.

رییس پارک ملی گلستان یادآور شد: پارک ملی گلستان با مساحت 91 هزار و 895 هکتار و موقعیت جغرافیایی در سه استان خراسان شمالی، سمنان و گلستان با مدیریت استان گلستان حفاظت می‌شود.

به گفته وی، بخش اعظم این پارک جنگلی است، 70 گونه پستاندار، بیش از 152 گونه پرنده و یک هزار و 365 گونه گیاهی تاکنون در این منطقه شناسایی‌شده است.

قربان زاده اضافه کرد: پارک ملی گلستان، جزو نخستین ذخیره‌گاه زیست‌کره خاورمیانه و جزو 10 ذخیره‌گاه زیست‌کره دنیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار