سرپرست پلیس فتای استان گلستان از دستگیری مدیر کانال‌های تلگرامی که تصاویر و فیلم‌های مستهجن را منتشر می‌کرد، خبر داد.

دستگیری مدیر کانال‌های تلگرامی مستهجن در گلستان

وحید صاحبکاران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: انتشار تصاویر غیراخلاقی و مستهجن در فضای مجازی و ترغیب و تحریک افراد به دستیابی به اینگونه تصاویر  برابر ماده 14 و  15 قانون مجازات جرایم رایانه‌ای جرم محسوب می‌شود.

به گزارش گلستان24، وی ادامه داد: بر اساس قانون و وظیفه ذاتی پلیس فتا، این  پلیس تخصصی با رصد شبانه روزی این فضا با منتشر کنندگان اینگونه تصاویر  برابر قانون برخورد می‌کند.

مدیر کانال‌های تلگرام

سرپرست پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: روزهای گذشته کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان با رصد فضای مجازی و کانال‌های فعال، موفق شدند یک کانال تلگرامی با چند هزار عصو را شناسایی کنند که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و ترغیب و تشویق افراد به اعمال منافی عفت می‌کرد.

صاحبکاران تاکید کرد: پس از چند روز اقدامات فنی و تخصصی در خصوص شناسایی مدیر یا مدیران کانال مورد نظر، در نهایت کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا گلستان موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی کنند.

 

متهم 28 ساله به جرم خود اعتراف کرد

وی ادامه داد: کارشناسان با هماهنگی مرجع قضایی متهم که یک پسر 28 ساله، دانشجو، مجرد که به شغل بازاریابی در یکی از شرکت‌ها فعالیت می‌کرده را شناسایی و دستگیر کردند.

سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: متهم که در لحظات نخست منکر هرگونه بزه انتسابی بود، زمانی که با مستندات و ادله محکم دیجیتالی پلیس فتا مواجه شد به جرم خود اعتراف کرد که در تحقیقات نخست مشخص شد این فرد مدیر چهار کانال تلگرامی با چندهزار عضو فعال است.

صاحبکاران گفت: این فرد در تحقیقات انجام شده انگیزه خود از این اقدام را عدم آگاهی از قانون و ایجاد سرگرمی برای افراد و تشویق از سوی برخی دوستان در خصوص راه اندازی کانال‌ها و گروه‌های مختلف عنوان کرد.

وی در پایان اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اعتراف متهم به جرم ارتکابی، پرونده و متهم به همراه مستندات، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار