از امروز:

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت و برگزاری جشنواره "گره زرین" در گلستان خبر داد.

چراغ اولین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف استان گلستان و جشنواره گره زرین روشن شد

" درویشعلی حسن زاده" معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری این نمایشگاه و جشنواره در استان گفت: این نمایشگاه و جشنواره به صورت تخصصی در گرگان فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش گلستان24، وی افزود: این نمایشگاه از روز سه شنبه 26 بهمن از ساعت 13 ظهر به روی علاقه مندان گشوده می شود و تا روز جمعه 29 بهمن ماه، میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نمایشگاه تخصصی فرش

"حسن زاده" تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور هنرمندان فرش‌باف 7 استان کشور از فردا در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان گلستان در گرگان برپا می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در ادامه در خصوص میزان غرفه های در نظر گرفته شده برای این هنرمندان افزود: هنرمندان در 35 غرفه محصولات خود را به نمایش می گذارند و با هدف حمایت از آنان، فروش یا عقد قرارداد نیز آزاد است.

وی در خصوص ساعت بازدید از این نمایشگاه اذعان کرد: ساعت بازدید علاقه مندان از این نمایشگاه، از ساعت 15 الی 21 شب خواهد بود.

"حسن زاده" همچینین از برگزاری جشنواره "گره زرین" در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: برگزاری جشنواره "بافت زرین" هم از برنامه‌های جنبی پیش از آغاز به کار این نمایشگاه است که فردا در کارگاه امیرآباد گرگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره 85 بافنده، طراح ، رفوگر و رنگرز فرش با هم رقابت می‌کنند و در هر رشته یک نفر عنوان برتر را کسب خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ بیش از 12درصد اشتغال استان در صنعت فرش دستباف و صنایع‌دستی استان است که در همین راستا نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته در گلستان برپا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار