معرفی انجمن ام‌اس گلستان، بیان مشکلات و نیازهای جامعه هدف و کوتاهی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط باجامعه هدف این انجمن ازمباحث مطرح‌شده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان بود.

گلایه اعضای انجمن ام‌اس‌ گلستان از بهزیستی و علوم پزشکی

جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با حضور مدیرعامل  انجمن ام‌اس گلستان و اعضاء این انجمن شامگاه دوشنبه برگزار شد.

به گزارش گلستان24، در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان اظهار کرد: وجود انجمن ام‌اس برای این بیماران و حضور آن‌ها در جمع و جامعه و استفاده از تجربیات دیگران می‌تواند امید بیشتری در ارتباط با این بیماری ایجاد کند.

 علیرضا پزشکپور با تأکید بر لزوم تهیه بیمه درمانی برای اعضای این انجمن ادامه داد: یکی از خواسته‌های به‌حق شما با توجه به گرانی داروهای همین مسئله بیمه است.

وی به اهمیت داشتن شغل برای جامعه هدف این انجمن اشاره کرد و گفت: به دنبال وجود یک بازارچه دائمی برای فروش محصولات و مشاغل خانگی و روستایی هستیم و مکاتبات زیادی هم با شهرداری داشته‌ایم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

مدیرعامل انجمن ام‌اس گلستان که خود ۱۳ سال پیش به این بیماری مبتلا شده است، در ادامه صحبت‌های پزشکپور گفت که این بیماری یک بیماری خود ایمنی و ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار داده و باعث از دست دادن کنترل دید، تعادل و حواس می‌شود.

 

 

۷۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در گلستان وجود دارد

شیدا شاکری نژاد ادامه داد: انجمن ام‌اس گلستان از سال ۱۳۸۹ با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی استان گلستان شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر ۵۰۰ عضو از ۷۰۰ بیمار مبتلا به این بیماری را در استان گلستان تحت پوشش قرار داده که از خدمات این انجمن بهره می‌برند.

وی گفت که فعالیت انجمن در قالب چهار معاونت آموزش، تفریحات، توان‌بخشی و مددکاری انجام می‌شود و بیمارانی که عضو هستند متناسب با این معاونت‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

شاکری نژاد بیان کرد: هرچه رایزنی‌های این انجمن را برای برطرف کردن مشکلات این بیماران بیشتر می‌کنیم بازهم مشکلات جامعه هدف ما بزرگ و اساسی است.

وی ادامه داد: بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان دو دستگاه اجرایی که به‌صورت مستقیم با این بیماران درگیر هستند بسیار کوتاهی می‌کنند و سرانه‌ای که به نام این بیماران برای دانشگاه علوم پزشکی واریز می‌شود مشخص نیست که در کجا هزینه می‌شود.

مدیرعامل انجمن ام‌اس گلستان تصریح کرد: حدود سه ماه است که شکایت‌نامه خود را تنظیم کرده و از طریق استانداری در حال پیگیری مطالبات این بیماران از بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی همچنین از خواسته‌هایی مثل سالن ورزشی و استخر برای این بیماران صحبت کرد و ادامه داد: شهرداری بعضی از استان‌ها برای استخرها اجبار کرده‌اند که در هر نوبت از استخر ۱۰ بیمار ام‌اس به‌صورت رایگان از این فضا استفاده کنند.

شاکری نژاد همچنین پیشنهاد در اختیار قرار دادن استندی به این انجمن داد تا آن‌ها خودشان با اجاره دادن این استند بتوانند گوشه‌ای از هزینه ها انجمن را تأمین کنند.

 

 

پارلمان محلی در دوره چهارم کار فرهنگی نکرده است

در ادامه صحبت‌های مدیرعامل انجمن ام‌اس گلستان اعضاء انجمن به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند. تخفیف‌های دارویی متغیر، نبود تخت‌های بیمارستانی، قطع کاردرمانی بیماران، نبود ماشین مخصوص انجمن برای رفت‌وآمد بیماران به انجمن، نبود کار، خرج بالای درمان و همکاری نکردن دستگاه‌های مربوطه مثل بهزیستی و علوم پزشکی ازجمله مشکلات بیان‌شده توسط جامعه هدف این انجمن بود.

در ادامه جلسه، زهرا نورا عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اعتراف می‌کنم به‌عنوان عضوی از این پارلمان محلی که سه دوره در شورای شهر گرگان حاضر بوده‌ام، در این دوره در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی کاری انجام نداده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه یک شهر تنها توسعه عمرانی نیست اداممه داد: نگاه ما به تک‌تک مسائل شهری و در اولویت آن مسائل فرهنگی و اجتماعی است به‌طوری‌که حتی پروژه‌های عمرانی هم باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

نورا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعضی از مصوبات ما هم توسط شهرداری اجرایی نمی‌شود از شهرداری ناامید هستیم و بهتر است دنبال نشست با خیرین باشیم چراکه آن‌ها در این کارها پیشتازی بهتری دارند.

 
منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار