معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از فقدان مرکز رشد در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان مرکز رشد ندارد

مسعود خوش‎نیا در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان اظهار کرد: ساختمان مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی از نظر سخت‎افزاری و زیربنایی تکمیل شده و طی دو ماه آینده به بهره‎برداری می‎رسد تا محلی برای رشد و ارتقای علمی جامعه دانشگاهی باشد.

به گزارش گلستان 24، وی تبیین سیاست‎های دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد افق آینده را یکی از مهمترین اهداف این همایش برشمرد و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی برای شتاب علمی عزم خود را جذب کرده است تا رتبه نخست علم و فناوری را در منطقه کسب کند.

زمینه صادرات داروی فناور گلستانی به کشورهای خارجی فراهم شد

این مقام مسئول با بیان اینکه نقشه راه و سیاست‎های علمی کشور در حوزه علم و فناوری بر اساس اسناد بالادستی تهیه و تدوین شده است، خاطرنشان کرد: تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کیفی‎سازی خدمات و حل مشکلات منطقه‎ای است.

خوش‎نیا فعالیت پژوهشگران برتر را در حوزه علم و فناوری قابل توجه خواند و گفت: فناور برتر دانشگاه علوم پزشکی گلستان داروی «پی‎دی‎گراستین» محرک مغز و استخوان برای گلبول‎های سفید را تولید کرد که این محصول دارویی به کشورهای همسایه صادر می‎شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگران این دانشگاه موفق به ارائه مقاله با بیشترین استنادات علمی شدند، ابراز داشت: این دانشگاه بیشترین امتیاز را به دلیل چاپ مقالات آی.‎اف کسب کرده است.

رشد 30 درصدی مقالات در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پذیرش پی.‎اچ.‎دی در تحقیقات برای نخستین‎بار در استان خبر داد و گفت: یکی از اهداف دانشگاه حرکت به سوی رشد کیفی است تا تولید علم به خوبی صورت بگیرد.

خوش‎نیا از رشد 30 درصدی مقالات این دانشگاه در مقایسه با سال قبل خبر داد و افزود: تعداد مقالات چاپی دانشگاه در مجلات خارجی و کنگره‎های بین‎المللی نسبت به سال‎های قبل رشد صعودی داشته است.

وی از راه‎اندازی بایوبانک سرطان‎های گوارش دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان صیادشیرازی شهرستان گرگان خبر داد و گفت: مواد لازم برای تحقیقات هیئت علمی تامین خواهد شد تا زمینه رشد دانشگاه بیش از پیش فراهم شود./

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار