فرمانده‌ی یگان حفاظت شیلات استان گلستان از دستگیری 14 صیاد غیرمجاز و معرفی آنان به مراجع قضایی خبر داد.

دستگیری ۱۴ صیاد غیرمجاز در گلستان

به گزارش گلستان 24، سرهنگ پاسدار«غفار سعیدی‌نسب» اظهار کرد: در یک مرحله از گشت و بازرسی‌های این یگان، شش صیاد غیرمجاز دستگیر و دو فروند قایق موتوری توقیف شد.

وی افزود: در این مرحله 30 رشته دام استخوانی، یک دستگاه ردیاب، پنج تلفن همراه، چهار شاخه لنگر، چهار عدد پارو، 15 لیتر بنزین و یک قبضه سلاح سرد کشف و ضبط و نیز 390 رشته دام بدون صاحب در حوزه گمیشان جمع‌آوری شد.

سعیدی‌نسب با بیان این‌که در مرحله‌ی دیگری از گشت و بازرسی‌ها نیز سه صیاد غیرمجاز در حال صید ماهی دستگیر شدند، تصریح کرد: در این خصوص یک قایق موتوری، یک دستگاه جی.پی.اس، 80 لیتر بنزین کشف و ضبط و متهمان به دادسرای بندرترکمن معرفی شدند.

فرمانده‌ی یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: در یک مرحله گشت دیگر نیز دو صیاد غیرمجاز شناسایی و یک قایق موتوری توقیف و یک دستگاه جی.پی.اس و پنج لیتر بنزین کشف و ضبط شد.

وی افزود: در ادامه‌ی این گشت یک فروند قایق موتوری با سه صیاد غیرمجاز شناسایی و یک دستگاه جی.پی.اس و 20 لیتر بنزین کشف و ضبط شد که دستگیرشدگان به همراه کشفیات تحویل محاکم قضایی بندرترکمن شدند.

به گفته‌ی سعیدی‌نسب، در یک مرحله بازدید و بازرسی از بازار ماهی بندرترکمن نیز دو قطعه ماهی خاویاری از نوع تاس ماهی به وزن شش کیلوگرم بدون صاحب کشف و در ادامه 260 گرم خاویار اصلی، 280 گرم خاویار تقلبی و چهار کیلو گوشت ماهی خاویاری از یک عامل فروش ماهی کشف و ضبط شد و متهم جهت تشکیل پرونده قضایی به پایگاه آشوراده (حوزه بندرترکمن) منتقل شد.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار