رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان تعداد وکلای استان را 523 نفر اعلام کرد و گفت: در روزهای هفته در کانون وکلا مشاوره رایگان ارائه می‎شود.

ارائه مشاوره رایگان در کانون وکلا گلستان

صادق ریاضی عصر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلا اظهار کرد: استقلال کانون وکلا به معنی خودگردانی کانون است.

به گزارش گلستان24، وی ادامه داد: کانون وکلا جزئی از حاکمیت است و در واقع نهادی است که از بطن جامعه طلوع کرده و واسطه بین حاکمیت، حاکمان و مردم محسوب می‎شود که توسعه جامعه را دنبال می‎کند.

کانون وکلا گلستان

رئیس کانون وکلا دادگستری گلستان با بیان اینکه یکی از شرایط دادرسی منصفانه برای احقاق حق، وکیل مستقل است، افزود: استقلال وکیل فقط به معنای جدایی وکالت از دستگاه قضا نیست.

ریاضی با اشاره به تعداد وکلای کشور که عضو کانون‎های بیست گانه وکلای ایران هستند تعداد آنها را  44 هزار و 870 نفر اعلام کرد و گفت: در استان گلستان در مجموع 523 وکیل داریم که از این تعداد 155 نفر وکلای خانم و 368 نفر را وکلای آقا تشکیل می‎دهند.

وی ادامه داد: امسال 414 وکیل پایه یک به دادگاه کیفری سراسر استان اعزام کردیم و در دادسرای گرگان وکلای جوان برای مشاوره مستقر هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان تاکید کرد: این تعداد وکیل تاکنون به 2 هزار و 484 نفر مشاوره ارائه‎ داده‎اند که علاوه بر این، هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر وکلای پایه یک دادگستری در کانون مستقر هستنند و به افراد مشاوره رایگان ارائه می‎دهند.

وی در پایان ابراز کرد: تاکنون حدود 850 نفر به کانون وکلا مراجعه و مشاوره رایگان حضوری داشتند.

انتهای خبر/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار