جشن روز استقلال و تحلیف ۴۵ کارآموز کانون وکلای دادگستری استان گلستان امروز در گرگان برگزار شد.

جشن روز استقلال کانون وکلای دادگستری گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24،صادق ریاضی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان، ظهر امروز در جشن روز استقلال کانون وکلای دادگستری و آئین تحلیف کارآموزان اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری از نمادی از پویایی جامعه ما است.

وی افزود: وکالت رسالت عظیمی است که بر شانه‌های وکلا سنگینی می‌کند و آن وظیفه تظلم خواهی و عدل‌گستری است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان تصریح کرد: تن ندادن به فشارها و رهایی از زد و بندهای نامشروع، از مهم‌ترین خصایص یک وکیل است.

ریاضی بابیان اینکه وکیل به هیچ‌کس جز وجدان خود و قانون وابسته نیست گفت: مهلک‌ترین ضربه را خود وکیل به خود می‌زند و دادگستری خانه ما، قضات همکاران ما هستند.

به گفته وی، داد به دست نمی‌آید مگر اینکه بر ظلم و بی‌عدالتی بتازیم و وکیل دادگستری مستقل تأمین‌کننده عدالت است.

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری نیز در این برنامه گفت: هفتم اسفند شصت و سومین سالگرد جشن استقلال کانون وکلا است که قریب به یک قرن سابقه داشته و در زمان دکتر مصدق مستقل شد.

حمیدرضا مؤمن افزود: استقلال وکیل به معنای زیاده‌خواهی یا مقابله با حکومت نیست و وکلا بانی نظم و عدالت در جامعه هستند و لازمه عدالت استقلال است.

وی اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری استان گلستان در سال 86 تشکیل‌شده و امروز دهمین دوره جشن تحلیف کارآموزان استان گلستان را برگزار می‌کنیم.

مؤمن گفت: تاکنون 400 کارآموز داشتیم که به‌عنوان وکیل پایه‌یک رسیدند اما این افراد بیشتر از ظرفیت کانون و استان گلستان بوده است و ما با مازاد وکیل در استان روبرو هستیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار