توسط پلیس فتا گلستان صورت گرفت؛

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی باندی که اقدام به سوء استفاده از پهنای باند بین الملل (قاچاق مکالمات تلفنی) می نمود خبر داد.

شناسایی و دستگیری باند بین‌المللی قاچاق مکالمات تلفنی در گلستان

به گزارش گلستان24، سروان صاحبکاران مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان اظهار داشت:  مکالمات بین‌الملل باید از طریق مراکز ارتباطی کشور مبدا و مقصد برقرار شود و برقراری این ارتباطات از مبادی غیرقانونی و غیررسمی، غیرمجاز  و قاچاق مکالمات تلفنی نامیده می‌شود.

وی افزود: افرادی که اقدام به قاچاق مکالمات تلفنی می‌کنند خسارت غیرقابل جبرانی را به اقتصاد کشورمان وارد می‌کند.

صاحبکاران گفت:بنا به شرح وظایف ،  پلیس فتا مستند به ماده 752  قانون مجازات اسلامی  رصد، شناسایی و برخورد با  اینگونه جرایم  را در اولویت  کاری خود قرار داده است که در این راستا پس از وصول خبری  در این خصوص  موضوع  با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود پس از انجام تحقیقات اولیه کارشناسان  این پلیس موفق به شناسایی اعضای اصلی باند قاچاق مکالمات غیرقانونی در استان گلستان شده  که با هماهنگی مقام قضایی و حضور کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت کشور و استان، محل فعالیت این مجرمین واقع در یکی از  مناطق شهر گرگان شناسایی و طی یک عملیات  غافلگیرانه  پلیسی متهمین نیمه شب در حال انجام اعمال مجرمانه دستگیر گردیدند که  تجهیزات  مورد استفاده آنان جمع آوری و جهت بررسی های فنی و تخصصی به پلیس فتا  ارجاع گردیده و 4 متهم که 3 نفر از انان از تهران به گرگان عزیمت نموده بودند  به مرجع قضایی معرفی و متهمین اصلی روانه زندان گردیدند.

صاحبکاران اظهار داشت: با اخذ نیابت قضایی کارشناسان به یکی از استانهای همجوار  اعزام و  تجهیزات نصب شده در آن مکانها نیز ضبط و جهت بررسی های فنی به این پلیس ارسال گردید.

وی افزود:کارشناسان در براورد اولیه  میزان خسارت  وارده به شرکت ارتباطات زیرساخت در این پرونده (در استان گلستان )  را بالغ بر  هشت میلیارد ریال براورد نموده اند که بصورت قاچاق مکالمات بین المللی صورت گرفته است و براورد میزان خسارت کلی اعضای این باند در سایر استانها در حال بررسی می باشد.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: اینگونه اعمال علاوه بر به خطر انداختن امنیت شبکه‌های مخابراتی، برای هموطنانی‌که از این امکانات غیرمجاز بهره می‌برند خطرات امنیتی نیز در پی خواهد داشت و تمامی تماس‌های آن‌ها از طریق افراد دیگری پیگیری و حتی شنود خواهد شد. لذا شهروندان گرامی توجه داشته باشند که برای ارتباطات خود حتماً از امکانات سایت‌ها و شرکت‌های مجاز و معرفی شده از طریق شرکت مخابرات ایران استفاده نمایید.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار