معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۵ درصد جمعیت استان گلستان در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند.

۱۵ درصد جمعیت گلستان در سکونت گاه های غیر رسمی زندگی می کنند

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: طبق گزارش ها ۴۱۰ هکتار سکونت گاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد که معتقدیم این رقم در حال حاضر بیش از این است و به دلیل اینکه بودجه ای که وزارت کشور در این خصوص به استان گلستان می دهد بر اساس همین ارقام است، باید آمار دقیق و به روز آن تهیه شود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان گفت: حاشیه نشینی یکی از پنج آسیب اجتماعی جدی است که می تواند ریشه بسیاری از آسیب های دیگر و حتی برخی از چالش های امنیتی باشد.

علی اصغر طهماسبی

وی ادامه داد: بحث حاشیه نشینی مورد اهتمام هر سه قوه اجرایی، مقننه و قضاییه قرار دارد و در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۱ میلیون حاشیه نشین کشور تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در همین حاشیه شهر گرگان رشد حاشیه نشینی در سال های اخیر کاملا قابل لمس بوده و اگر اقدامی برای جلوگیری از این معضل اجتماعی صورت نگیرد در سال های بعد با  رشد چشمگیر آسیب های اجتماعی مواجه خواهیم بود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: مصوبات کارگروه اجتماعی و فرهنگی حتماً مورد اهتمام دستگاه ها قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه ها باید به اجرای مصوبات پایبند باشند، اضافه کرد: چنانچه هر مصوبه ای در زمان خودش پیگیری و اجرایی شود بسیاری از مشکلات و معضلات پس از آن بوجود نمی آید.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان مشکلات اقتصادی، شکاف بین نسلی و شکنندگی فضای سیاسی با توجه به نزدیک شده به ایام انتخابات، را سه چالش مهم  پیش روی کشور عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات همه باید دست به دست همدیگر داده و از همه ظرفیت های خود استفاده کنیم.

طهماسبی در پایان خواستار اهتمام هر چه بیشتر فرمانداران با موضوع سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه نشینی در شهرها شد.

 
منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار