آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه پدافندی «اس-300» در رزمایش دماوند، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مهم جهان داشت.

بازتاب گسترده آزمایش سامانه پدافندی «اس-300» در رسانه‌های مهم جهان

به گزارش گلستان24، آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه پدافندی «اس-300» در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) و در جریان رزمایش «دماوند»، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مهم جهان داشت.

«دویچه وله» آلمان و «راشا تودی» روسیه نوشتند: ایران با موفقیت سامانه پدافند هوایی اس-300 ساخت روسیه را آزمایش کرد.

روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» نوشت: ایران سامانه پیشرفته دفاع هواییِ ساخت روسیه را با موفقیت آزمایش کرد. نگارنده مطلب در ادامه نوشت: روسیه سامانه پیشرفته اس-300 را سال 2016 میلادی و حدود 10 سال پس از امضای قرارداد 800 میلیارد دلاری با ایران، به این کشور تحویل داد. این سامانه به‌منظور دفاع از تأسیسات هسته‌ای ایران خریداری شده بود.

«یورونیوز» نوشت: رسانه‌های دولتی ایران از آزمایش سامانه دفاع هوایی ساخت روسیه خبر می‌دهند. مسکو قرار بود این سامانه را سال 2010 میلادی به ایران تحویل دهد؛ اما در آن زمان، به‌دلیل اعتراض‌های آمریکا و اسرائیل از انجام این اقدام سرباز زد.

«آیریش ایندیپندنت» به نقل از یکی از خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران نوشت: ایران سامانه اس-300 را در جریان رزمایش اخیر نظامی به‌نام «دوماوند» (بلندترین کوه این کشور) آزمایش کرد . نگارنده گزارش در ادامه به نقل از این خبرگزاری می‌افزاید در رزمایش دماوند، سامانه اس-300 طیف وسیعی از اهداف پرنده از قبیل چندین موشک‌ را مورد اصابت قرار داده و منهدم کرد.

خبرگزاری روسی «تاس»، پایگاه خبری صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، پایگاه اینترنتی شبکه خبری «العربیه»، «شین هوآ»، خبرگزاری رسمی چین، «فاکس نیوز» آمریکا و خبرگزاری رسمی کویت نیز خبر آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه اس-300 را پوشش دادند.  

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نوشت: ایران امروز سامانه اس-300 را که از روسیه خریداری کرده است، با موفقیت آزمایش و با استفاده از این سامانه موشک‌های فرضی بالستیک دشمن را منهدم کرد.

پایگاه خبری «اینترنشنال بیزنس تایمز» (آی‌بی‌تایمز) در تیتری جهت‌دار نوشت: آیا ایران برای جنگ آماده می‌شود؟ تهران در جریان رزمایش (اخیر)، سامانه موشکی اس-300 روسیه را با موفقیت آزمایش کرد.      

به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، آزمایش عملیاتی سامانه پدافندی اس-300امروز در جریان رزمایش دماوند و با هدف ارزیابی نحوه عملکرد این سامانه با بکار گیری طیف وسیعی از اهداف پرنده و موشکی انجام شد.

بنابراین گزارش ارزیابی توانایی سامانه اس-300 در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدید‌های بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافندهوایی در بکارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار