اجازه فرار داعش به سوریه را نمی‌دهیم راز عقب‌نشینی فوری داعش از «دابق»

فرمانده مجاهدین مسیحی حشد الشعبی عراق گفت: به نیروهای گروه تروریستی داعش اجازه فرار به سوریه را نخواهیم داد و موصل به گورستان داعش تبدیل خواهد شد.

موصل به گورستان داعش تبدیل خواهد شد

 به گزارش گلستان24، جنبش مسیحیان عراق یا گردان‌های بابلیون یکی از تشکیلات زیرمجموعه الحشد الشعبی (بسیج عمومی مردم عراق) به شمار می‌رود. گردان‌های بابلیون اخیراً به‌علت نقشی که در جنگ بر ضد تروریست‌ها دارند و همچنین همکاری‌ای که بین آنها با الحشد الشعبی در مبارزه با داعش وجود دارد، مطرح شده‌اند.

داعش

شیخ ریان سالم الکلدانی جوان مسیحی عراقی فرمانده مجاهدین مسیحی بابلیون است، فرماندهی که بارها در سخنان خویش اعلام کرده: ما فرزندان "جون" و "وهب" [دو تن از شهدای کربلا] هستیم و داعشی‌ها فرزندان یزید، هستند.

یکی از مهم‌ترین اهداف اعلام شده گردان‌های بابلیون مبارزه با داعش و آزادسازی شهر موصل اعلام شده است، به همین علت است که بیشتر عناصر داوطلب حاضر در این گردان‌ها از اهالی موصل هستند. موصل که به داشتن کلیساهای قدیمی و باستانی خود معروف است، یکی از نمادهای اصلی مشرق‌زمین برای مسیحیان است که برای اولین بار در تاریخ  به‌علت سخت‌گیری‌ها و افراط‌گرایی‌های داعش تقریباً از عناصر مسیحی خالی شده است.

شیخ ریان الکلدانی به تشریح آخرین تحولات در عرصه نبرد با داعش برای آزادسازی شهر موصل پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: در ابتدا باید بگویم که از روز یکشنبه، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز عملیات ارتش و دیگر یگان‌های نظامی برای آزادسازی موصل را اعلام کرد. همچنین 5 یگان از نیروهایی که در حشد الشعبی حضور دارند وابسته به استان موصل بوده و تا کنون با مشارکت ارتش و نیروهای پلیس و همراهی نیروهای بسیج مردمی، مواضع زیادی از داعش باز پس گرفته شده است. انتظار می‌رود که دیگر یگان‌های نیروهای بسیج مردمی طی روزهای آتی وارد عملیات شده و ما همچنان منتظر دستور فرماندهان عالی‌رتبه در این زمینه هستیم تا مانع از آن شویم که عملیات پشتیبانی و امدادرسانی به نیروهای داعش در استان موصل صورت بگیرد.

تمامی نیروهای مسلح شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی موصل تعهد دادند مانع از فرار داعش به سوریه شوند

شیخ ریان الکلدانی اضافه کرد: امروز تمامی گروه‌های نیروهای بسیج مردمی و تمامی یگان‌های ارتش تعهد دادیم که مانع از آن بشویم که نیروهای گروه تروریستی داعش به سوریه فرار کنند یا آنکه اجازه داده شود از این کشور وارد موصل شوند و به‌طور کامل باید محاصره آنها صورت بگیرد چون اگر نیروهای داعش به سوریه فرار کنند خطری برای استان موصل و تمام عراق خواهند بود. امروز ما با تمامی نفرات و تجهیزات خود آماده آزادسازی موصل هستیم.

موصل به گورستان داعش تبدیل خواهد شد

فرمانده مجاهدین مسیحی نیروهای بسیج مردمی در ادامه این مصاحبه گفت: عملیات با داعش ادامه دارد و خط امدادرسانی به نیروهای این گروه تروریستی از طریق سوریه همچنان پابرجا بوده اما ما تعهد دادیم که موصل به گورستان گروه داعش تبدیل شود و ما به‌عنوان یکی از گروه‌های نیروهای بسیج مردمی عراق، معتقدیم که موصل آخرین پایگاه تروریست‌های داعشی در عراق خواهد بود.

شیخ ریان الکلدانی در ادامه این مصاحبه درباره حضور نیروهای ترکیه‌ای در عراق گفت: تصمیم درباره نیروهای ترکیه‌ای در عراق در اختیار فرماندهان عالی‌رتبه دولت عراق بوده و ما به‌عنوان نیروهای بسیج مردمی به خود اجازه نمی‌دهیم که از تصمیم مقامات دولت سرپیچی کنیم. همان‌طور که می‌دانید فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای ترکیه‌ای فقط حق حضور در بعشیقه را داشته و اگر یک متر از این منطقه تجاوز کنند همانند نیروهای داعش با آنها برخورد خواهیم کرد و ما به‌عنوان یکی از گروه‌های نیروهای بسیج مردمی اعلام کردیم که هر نیرویی که خارج از چارچوب توافقات در عراق حضور داشته باشد همانند داعش با آنها رفتار خواهد شد.

به نظر می‌رسد که درباره حضور نیروهای ترکیه‌ای در عراق بین بغداد و آنکارا گفت‌وگوهایی وجود دارد و همان‌طور که رسانه‌ها خبر داده‌اند یک هیئت عالی‌رتبه ترکیه‌ای به بغداد خواهد آمد تا در این باره گفت‌وگو صورت گیرد.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار