انتقاد شدید امام جمعه گنبدکاووس از فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گنبدکاووس، گفت: تعطیلی هفت ماهه شورای فرهنگ عمومی و بی‌توجهی ارشاد به تذکرات ما باعث شد در خطبه‌ها تذکر دهم.

7 ماه است شورای فرهنگ عمومی تعطیل شده/ کانون‌های فرهنگی مساجد خودمختار و ناهماهنگ عمل می‌کنند/ مدیرکل ارشاد به تذکرات ما بی‌توجهی کرد

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام محمود ترابی پیرامون انتقادات مطرح شده توسط وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نسبت به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، اظهار کرد: متاسفانه با وجود همه همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی که با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم از برخی اتفاقات ناراحت بوده و گلایه‌مند هستیم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی

وی با بیان اینکه در حال حاضر از زمان حضور بنده در گنبدکاووس در مسند امامت جمعه یعنی حدود هفت ماه هیچ جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل نشده است، افزود: چندین بار به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادم که این جلسه حداقل باید ماهی یک بار در شهرستان تشکیل شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گنبدکاووس کوتاهی می‌کند اما متاسفانه توجهی به این تذکرات نشده است.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بنا نداریم مسائل به تریبون نماز جمعه کشیده شود، خاطرنشان کرد: وقتی بعد از تذکرات مکرر و صمیمانه ما اتفاق محسوسی در اصلاح روند موجود رخ نمی‌دهد ما بر اساس وظیفه و رسالت خود باید موضوعات را با مردم مطرح کنیم تا بدانند پیگیری از سوی امام جمعه صورت گرفته و برخی تمایل به همکاری و اجرای صحیح وظایفشان را ندارند.

ترابی با اشاره به اینکه سوال ما این است که چرا عزیزان به وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی توجهی نمی‌کنند، ادامه داد: متاسفانه برخی بیان کرده‌اند که این جلسه را با جلسه شورای امر به معروف و جلسه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تلفیق می‌کنیم که نشان از عدم درک درست وظایف هر شورا به صورت تخصصی و حوزه‌های کاربردی آن دارد.

وی با اشاره به اینکه وظایف ما در شورای فرهنگ عمومی یک کار اثباتی در عرصه فرهنگ است، تصریح کرد: رسالت‌های شورای امر به معروف و جلسه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به طور کلی متفاوت با شورای فرهنگ عمومی است و تلفیق این جلسات کار ناصواب و غیر کارشناسی است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری و حساسیت‌های فرهنگی آن، اضافه کرد: به طور مثال انتظار ما این بود جلسه شورای فرهنگ عمومی برای رفع مشکلات موضوع چهارشنبه‌سوری یک طرح و برنامه فرهنگی جامعی را مورد بررسی و تصویب قرار دهد تا دستگاه‌ها به اجرای آن بپردازند اما متاسفانه در غفلت ما باید باز هم در چهارشنبه‌سوری اقدامات سلبی و قهری را جایگزین اقدامات فرهنگی کنیم.

ترابی با اشاره به برگزاری جلسه دبیران کانون‌های مساجد استان گلستان با 30 کانون فرهنگی هنری مسجد در گنبدکاووس بدون هماهنگی و اطلاع امام جمعه شهرستان، افزود: حداقل انتظار ما از این دبیرخانه هماهنگی فعالیت‌ها با امام جمعه شهرستان است نه اینکه به صورت خودمختار و ناهماهنگ هر طور که خود می‌خواهند فعالیت کنند که البته درباره خروجی فعالیت این کانون‌ها نیز حرف‌هایی داریم.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در سخنان خود پیرامون فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر همکاری این کانون‌ها با ائمه جماعت و به ویژه بسیج تاکید کردند و در جملات کوتاه خود در این باره دوبار بر همکاری این کانون‌ها با بسیج و حرکت در راستای اهداف متعالی آن تاکید کردند که متاسفانه در استان گلستان نه تنها این هماهنگی وجود ندارد بلکه بعضا رفتارهای خودمختار و سلیقه‌ای نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار