مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گرگان خبر داد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آماده‌باش کامل آتش‌نشانی گرگان در روز طبیعت خبر داد و گفت: تیم‌های گشت سیار امداد و نجات و اطفاء حریق در تفرجگاه‌های گرگان حضور خواهند داشت.

آماده‌باش تمامی آتش‌نشانان گرگان در روز طبیعت/ اعزام 3 تیم سیار امداد و اطفاء حریق در تفرجگاه‌های گرگان

به گزارش گلستان24، مهدی قره‌قاشی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آماده‌باش کامل آتش‌نشانی گرگان اظهار کرد: فردا به مناسبت روز طبیعت و پایان ایام نوروز مسافران و مردم ایران اسلامی است که استان گلستان و شهر گرگان به عنوان یکی از مناطق توریستی و طبیعت‌گردی مردم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به طور قطع در این روز مردم در صورت مساعد بودن وضعیت جوی بیشتر در مناطق تفریحی و طبیعی بخصوص جنگل‌ها حضور خواهند داشت و ما نیز سعی خواهیم کرد با حضور در کنار مردم ضمن پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث بخصوص آتش‌سوزی در جنگل‌ها، در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن به یاری مردم بشتابیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گرگان خاطرنشان کرد: در این روز 6 ایستگاه آتش‌نشانی گرگان در آماده‌باش کامل هستند و آماده خدمت‌رسانی به مردم بوده و در صورت وقوع سانحه و دریافت تماس از طریق تلفن 125، در کمترین زمان ممکن در صحنه حادثه حاضر خواهند بود.

قره‌قاشی تاکید کرد: به منظور امدادرسانی سریعتر و پیشگیری از بروز حوادث، یک تیم گشت اطفاء و امداد و نجات در منطقه تفریحی و جنگلی النگدره و دو تیم گشت نیز در منطقه هزارپیچ و ناهارخوران حاضر خواهند بود.

وی تاکید کرد: توصیه ما به شهروندان این است در صورت مساعد بودن وضعیت جوی و حضور در جنگل، پس از روشن کردن آتش بلافاصله قبل از خروج از منطقه، آتش را به طور کامل خاموش کنند تا شاهد آتش‌سوزی جنگل نباشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تصریح کرد: در صورت نامساعد بودن وضعیت جوی، تاکید ما بر این است که مسافران و شهروندان از اسکان در بستر رودخانه‌ها و مناطق پرخطر خودداری کنند تا سانحه خاصی برای فردی اتفاق نیافتد.

قره‌قاشی بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل در حضور سریع تیم‌های آتش‌نشانی در محل حادثه، باز بودن مسیر است که تقاضا می‌کنیم رانندگان بلافاصله پس از شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی و حتی دیگر خودروهای امدادی مسیر را باز کرده و اجازه دهند تیم‌های امداد و نجات در محل حاضر شوند.

وی افزود: رعایت سرعت مطمئنه، دقت در رانندگی، دقت در عملکرد فرزندان بخصوص خردسالان به منظور پیشگیری از حوادث یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در خلق روزی بدون حادثه موثر باشد.

قره‌قاشی در پایان ابراز کرد: شهروندان در صورت هرگونه مشاهده حادثه بلافاصله با حفظ خونسردی موضوع را به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار