به تازگی یک مرکز ترک اعتیاد به تلفن همراه، برای نوجوانان آمریکایی نزدیک شهر سیاتل راه اندازی شده است.

برگزاری کلاس‌های «ترک تلفن همراه» برای نوجوانان آمریکایی!
به گزارش گلستان24، به نقل از ایندیپندنت، استفاده بیش از حد از تلفن همراه به یک معضل بزرگ در جهان تبدیل شده است. یک سوم نوجوانان انگلیسی 12 تا 15 ساله پذیرفته اند که نمی توانند بین استفاده از تلفن همراه و دیگر فعالیت های روزانه خود تعادل برقرار کنند.
 
ترک تلفن همراه
 
با این حال، این مشکل در آمریکا حادتر است و برخی نوجوانان به اصرار والدین خود برای ترک "اعتیاد به تلفن همراه" در دوره‌های خاصی شرکت می کنند. به تازگی یک مرکز "ترک تلفن همراه" نزدیک سیاتل راه اندازی شده است و برای نوجوانانی که با این مشکلات مواجه هستند کلاسهایی تحت عنوان "بازیابی فشرده" برگزار می‌کند.
 
مؤسس مرکز "آغاز مجدد زندگی" اعلام کرد والدین حدود 8 سال است که درخواست کرده اند دوره‌های درمانی برای کمک به فرزندانشان راه اندازی شود.
 
وی افزود: لازم است خانواده ها در خصوص فناوری و میزان استفاده از آن با فرزندانشان صحبت کنند و این موضوع را به فرزندانشان یادآوری کنند که استفاده بیش از حد از تلفن همراه تا چه حد می تواند بر روابط اعضای خانواده و مسئولیت های آنها تأثیر بگذارد.
 
بر اساس یک نظرسنجی که روی 1500 خانواده انجام شد، به طور میانگین در 7 سالگی نخستین تلفن همراه برای کودکان انگلیسی خریداری شده است. در 8 سالگی و 10 سالگی هم به ترتیب تبلت و گوشی هوشمند برای آنها خریداری شده است.
 
نتایج نظرسنجی مؤسسه "کامرِس" که روی بیش از 1000 خانواده انجام شد، نشان داد 47 درصد والدین که فرزندان زیر 18 سال دارند اعلام کرده اند فرزندانشان زمان زیادی را صرف استفاده از تلفن همراه و گوشی های هوشمند می کنند. 43 درصد آنها هم اعلام کرده اند که فرزندانشان به این فناوری ها وابستگی احساسی پیدا کرده اند.
 
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار