مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی از توزیع 2 هزار قطعه جوجه بومی 45 روزه در این شهرستان خبر داد.

توزیع 2 هزار قطعه جوجه بومی 45 روزه در کردکوی

بسیج سازندگی شهرستان کردکوی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و برای ایجاد تولیدات خانگی عصر امروز 2 هزار قطعه جوجه بومی 45 روزه را در بین متقاضیان توزیع کرد.

به گزارش گلستان24، مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی در این باره در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، اظهار کرد: یکی از اقدامات سپاه و بسیج برای تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی بین مردم روی آوردن به تولیدات خانگی است تا به این شکل از توان حداکثری افراد در راستای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار بسیج «هر خانه، یک کارخانه» استفاده کند.

جوجه بومی 45 روزه

 

*توزیع 10 هزار قطعه جوجه بومی طی سال گذشته در کردکوی

محمد لشکربلوکی با بیان اینکه این اقدام علاوه‎بر کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، موجب امنیت و تأمین سلامت سبد غذایی مردم می‎شود، گفت: در سال گذشته در شهرستان کردکوی 10 هزار قطعه جوجه بومی توزیع شده بود که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در سال‎جاری نخستین مرحله توزیع جوجه بومی 45 روزه امروز در شهرستان کردکوی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این جوجه‎های بومی محلی که توسط یک کارآفرین استانی تولید می‎شوند دو بار واکسینه شدند و به مدت چهارماه بالغ می‎شوند که با تولید گوشت سالم و تخم‎مرغ می‎تواند یک منبع درآمدی برای افراد متقاضی باشد.

لشکربلوکی با بیان اینکه توزیع جوجه‎های بومی به میزان تقاضای مردم بستگی دارد، افزود: نگاه ما این است که هر 45 روز و یا دو ماه یک بار توزیع جوجه‎های بومی در شهرستان کردکوی انجام شود.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما فروش مرغ‎های بومی بالغ است، بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا با ایجاد یک کشتارگاه ویژه مرغ بومی در استان گلستان و یا شهرستان کردکوی مشکل فروش مرغ بومی برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار