مسئول پلیس فتا استان گلستان خبر داد؛

مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: انتخابات، کارزاری سیاسی است که وجود شفافیت و تضمین اصل عدالت از لوازم اصلی و بنیادین آن است و فعالیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی در استان رصد می‌شود.

رصد فعالیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی گلستان

به گزارش گلستان24، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: انتخابات سالم، انتخاباتی است که مبتنی بر انصاف و کرامت انسانی باشد، از این رو هرگونه رفتار یا گفتاری که با مقوله کرامت انسان‌ها در رقابت‌های انتخاباتی مغایرت داشته باشد، غیرقابل قبول به شمار می‌رود.

وی افزود: رفتارهایی که کرامت افراد را در مبارزات انتخاباتی مورد خدشه قرار می‌دهند، جزء اعمال نامشروع به شمار می‌روند و قوانین انتخاباتی نیز به تقبیح این دسته از اعمال مبادرت می‌کنند و این موارد به گونه‌ای است که معمولاً اصل آزادی و برابری انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را مخدوش می‌کند.

مسئول پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: قوانین انتخاباتی حاکم بر کارزارهای انتخاباتی در ایران و حتی قوانین کیفری، این دسته از اعمال را به صراحت، مورد مجازات قرار داده‌اند، که می‌توان به ماده 608 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد که توهین به افراد مانند فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانکه سبب حد قذف نباشد را جرم‌انگاری کرده و مجازات‌هایی برای آنها قائل شده است.

وی اظهار داشت: ماده 65 قانون انتخابات نیز بیان می‌کند که داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ سوء علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظر را مطرح کنند.

وی اظهار کرد: هرگونه هتک حیثیت و انتشار اکاذیب در خصوص نامزدهای انتخاباتی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهند شد.

منبع:روابط عمومی پلیس فتا استان گلستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار