با بالارفتن سن ازدواج مشکلات ژنتیک، دیابت و افزایش آمار سزارین بیشتر می‌شود و همچنین سقط‌های مکرر استرس را افزایش و باروری را در آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بهترین سن ازدواج چند سالگی است؟
به گزارش گلستان 24، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور شب گذشته در مراسم سومین کنگره بین اامللی تولید مثل در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های کارشناسان سلامت استمرار این طرح است و همه ان‌ها معتقدند طرح تحول پرداخت‌ها را از جیب مردم کاهش داده است.
 
علیرضا زالی
 
وی بیان کرد: تولیدمثل و باروری دو مسئله مهم کشور است که استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های علوم پایه و بالینی می‌توان به موفقیت‌های خوبی دست یافت.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: کشور ما در این حوزه پیشتاز است و در بخش‌های مهارتی، تحقیقاتی، دانشی، منابع کافی و فنی در دنیا حرفی برای گفتن داریم.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه ناباروری رشد قابل توجه آن در کشور است، عنوان کرد: ۷۵ درصد جمعیت ایران را بین سنین ۱۵ تا ۶۵ سال تشکیل داده اند.
 
زالی با بیان اینکه نرخ باروری کشور دو درصد رشد داشته و تا ۲۰ سال آینده نگرانی ما در خصوص جمعیت کم می‌شود، افزود: اکنون بین سه تا پنج میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که سالی ۱۵۰ هزار زوج به این تعداد اضافه می‌شود و بیشتر این افراد علاقه زیادی به فرزندآوری دارند.
 
وی در خصوص اینکه امروز تقریبا همه زوج‌ها شانس باروری دارند، تصریح کرد: بهترین سن ازدواج بین ۲۰ تا ۲۴ سالگی است و میزان باروری در ۳۵ سالگی به میزان یک سوم کاهش پیدا می‌کند.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: با بالارفتن سن ازدواج مشکلات ژنتیک، دیابت و افزایش آمار سزارین بیشتر می‌شود و همچنین سقط‌های مکرر استرس را افزایش و باروری را در آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
وی گفت: بر طبق اصل ۱۶۷ قانون اساسی برای جلوگیری از سقط‌های مکرر می‌توانیم در این زمینه از مراجع تقلید بزرگوار کمک بگیریم.
 
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار