مدیر کل بهزستی گلستان:

مدیر کل بهزستی استان گلستان؛ یکی از وظایف مراکز توانبخشی را ایجاد واحد هنردرمانی برشمرد و گفت: یک‎هزار و 200 معلول گلستانی زیرپوشش 20 مرکز توان‎بخشی روزانه ذهنی و مرکز توانبخشی اوتیسم قرار دارند.

1200 معلول گلستانی زیرپوشش 20 مرکز توانبخشی روزانه هستند

به گزارش گلستان24، ابراهیم غفاری در گردهمایی ارکستر ویژه ایران لگاتو در اردوگاه توسکستان اظهار کرد: مربیان شاغل در مراکز توانبخشی با هدف توسعه هنردرمانی، موسیقی‎درمانی و نقاشی‎درمانی به معلولان استان آموزش‎های لازم را فراگرفتند.

وی توجه به معلولان را یکی از مهمترین وظایف بهزسیتی برشمرد و تصریح کرد: خدمت کردن به معلولان برای شکوفایی استعدادهای‎شان نیاز به عشق و علاقه دارد، که در این راستا مرکز توانبخشی بهکوش با مدیریت خانم گیلاسیان توانسته شکوفایی استعدادهای معلولان ذهنی را به ارمغان آورد.

مدیر کل بهزستی استان گلستان از کسب مقام‎های متعدد توسط معلولان استان خبر داد و گفت: معلولان استان در پنج جشنواره تئاتر معلولان منطقه‎ای و در یک جشنواره تئاتر معلولان کشوری حائز مقام شدند.

غفاری تشکیل و ثبت نخستین ارکستر ملی ویژه ایران با نام لگاتو که متشکل از معلولان سطح کشور است را ماحصل تلاش مرکز بهکوش دانست و گفت: امشب نخستین گردهمایی اعضای این ارکستر با حمایت اداره کل بهزیستی گلستان به مدت چهار روز در اردوگاه توسکستان اداره بهزیستی استان گلستان برگزار می‎شود.

به گفته وی؛ این ارکستر ملی از استان‎های گلستان، فارس، مازندران، تهران، گیلان و خراسان رضوی تشکیل شده و 18 عضو دارد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار