پس‎لرزه‎های پساانتخابات در اردوگاه اصلاح‎طلبان ادامه دارد

پس‎لرزه‎های پساانتخابات در اردوگاه اصلاح‎طلبان همچنان ادامه دارد، این جریان سیاسی پس از شکست سختی که در شورای‎شهر گرگان خوردند یکدیگر را مرتبا متهم کرده و از مرده متولد شدن «لیست امید» تا عدم بلوغ فکری اصلاح‎طلبان گرگان سخن می‎گویند.

از مرده متولد شدن «لیست امید» تا عدم بلوغ فکری اصلاح طلبان مرکز گلستان

به گزارش گلستان 24، با وجود آنکه دو روز از انتخابات 29 اردیبهشت گذشته و نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان اعلام شده است اما پس‎لرزه‎های پساانتخابات در اردوگاه اصلاح‎طلبان همچنان ادامه دارد، این جریان سیاسی پس از شکست سختی که در شورای شهر گرگان خوردند یکدیگر را مرتبا متهم کرده و از مرده متولد شدن «لیست امید» تا عدم بلوغ فکری اصلاح‎طلبان گرگان سخن می‎گویند.

لیست امید

در انتخابات 29 اردیبهشت؛ لیست حامیان شهردار گرگان که البته نام برخی از کاندیداهای این لیست در لیست‎های دیگری نیز به چشم می‎خورد با کسب بیشترین آراء منتخب مردم شد، حالا این انتخاب؛ فارغ از آنکه خوب بوده یا بد؛ لرزه بر اردوگاه اصلاح‎طلبان مرکز استان گلستان انداخته و پس‎لرزه‎های آن مشهود است که در ذیل به آن اشاره می‎شود.

اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گلستان که با ترکیب محمدرضا ایزد، برزمینی، حمید بارچیان، امیر عبدالسلام مهیمنی، نیکان آرخی، فاطمه صمدی، محمدعلی کیانفر،  غلامرضا حاتمی، عاقیل و امان‌پور، محمدحسین شیخ ویسی و رمضانی ، محمد کیقبادی، سجادپورباقر و قربان برزگر در استان فعال است، با انشقاق فکری و عملی در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان باخت سخت و سنگینی را تجربه کرد.

* شورای اصلاح‎طلبان در انتخاب نامزدهای لیست امید گرگان نمره  قبولی نگرفت

احمد رائیجی یک فعال رسانه اصلاح‎طلب با انتشار مطلبی تحت عنوان «لیست امید گرگان مرده متولد شد» و طرح پرسشی با این مضمون که آیا ائتلاف دستوری شکل می‎گیرد، گفت: وقتی به جای اقناع نامزدهای اصلاح طلب و سایر اصلاح‎طلبان، قیم مابانه و دستوری خواستار کناره‎گیری سایر نامزدها هستند! در خوش بینانه‎ترین حالت می‎توان به چهار نامزد لیست امید گرگان رای داد!.

وی افزود: شورای اصلاح طلبان گلستان باید با دعوت از نامزدهای اصلاح‎طلب به سئوالات و ابهامات آنان پاسخ دهد و تعامل را جایگزین رفتارهای دستوری کند.

رائیجی با تاکید بر اینکه شورای اصلاح‎طلبان در جریان انتخاب نامزدهای لیست امید گرگان نمره  قبولی دریافت نکرده است، ابراز کرد: عملکرد بسیار ضعیف رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورای اصلاح طلبان موجب بروز نارضایتی‎های گسترده در بین اصلاح‎طلبان شده است.

وی ضمن اعتقاد به اینکه تنها چهار گزینه خواجه‎نژاد، بارچیان، کبیر و سبطی شایستگی حضور در این لیست را داشتند و باید پنج عضو دیگر این لیست تغییر کند، ادامه داد: سهمیه زنان به 30 درصد برسد وگرنه همانگونه که پیشتر گفته شده این لیست برای باختن تنظیم شده و بانوی راه یافته به لیست هم ضعیف‎ترین گزینه ممکن بوده است.

رائیجی با اشاره به اینکه جوانان راه یافته به لیست امید گرگان با رانت و باندبازی انتخاب شده‎اند به این نکته اشاره کرده است که انتخاب جوانان در لیست امید بر اساس شایستگی‎ها و محبوبیت افراد نبود.

صراحت مواضع این فعال رسانه‎ای اصلاح‎طلب با واکنش محمدرضا ایزد از دیگر فعالان جریان اصلاح‎طلب استان پیرامون لیست امید گرگان مواجه شد.

* عدم بلوغ فکری اصلاح طلبان باعث شد لیست امید پشت سرلیست شهردار باشد

ایزد با اشاره به اینکه لیست امید ضعیف بسته شده است، گفت: لیست پیشنهادی ۹ نفر را هیات رئیسه بر اساس شاخص‎ها که از مرکز آمده بود در مدت حدود ۲۷۶ ساعت نفر تعیین و به شورا معرفی کرد.

وی تصریح کرد: امتیازدهی بر اساس شاخص‎ها بدون حب و بغض و جانبداری بوده و اعتماد شورا را امانت تلقی کرده و از این جهت نزد وجدانمان آسوده‎ایم که سخن و ادلّه در این خصوص بسیار است .

این فعال اصلاح‎طلب ادامه داد: لیست ۹ نفره در شورا به خاطر ماموریت بعضی از آقایان که دنبال یا عدم لیست و یا وارد کردن افرادی از حامیان شهردار خارج از شاخص‎ها بودند، مورد اقبال قرار نگرفت و خواهان معرفی افراد دو برابر سهمیه شدند.

ایزد گفت: دو برابر افراد را گفتند بر اساس کمیسیون‎های شهرداری رسته‎بندی کنید و ۱۸ نفری که بیشترین امتیاز را طبق شاخص‎ها بدست آورده بودند به شورا معرفی شد و ۲۶ نفر اعضای شورا بدون وابستگان کاندیداها، لیست امید را بستند نه یک نفر یا هیات رئیسه!.

وی؛ عدم رای‎آوری لیست امید را در ضعف حمایت جریان اصلاح‎طلبان ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر این لیست رای نیاورد، ضعیف بسته نشد، ضعیف حمایت شد! ژنرال‎های مدعیان اصلاح طلبی با ستاره‎هایی که بر دوش و سینه داشتند مدعی بودند که باید نامشان بر صدر لیست باشد وگرنه تمکین نخواهند کرد و نکردند، به راستی چند لیست تحت عنوان توسعه پایدار، فرهنگیان، ایثارگران، خط امام، غرب گرگان، گلبانگ توسعه و .... صادر کردند؟.

ایزد در واکنشی به مواضع احمد رائیجی فعال اصلاح‎طلب ابراز کرده است: حتی جنابعالی هم لیست چهار نفره بیرون دادید و دیدیم که نتیجه چه شد، حالا به یکی که فریاد می زدی ضعیف است ، بماند که سابقه نداشت! دیگر آنکه گفتید لیست امید ضعیف بسته شده، بفرمائید پشت لیست حامیان شهردار چند نیروی قوی وجود دارد که ما باید در لیست می‎آوردیم؟.

وی بیان کرد: لیست امید پشت لیست شهردار است، یعنی اگر ژنرال‎های اصلاح طلب حمایت می‎کردند، امروز لیست امید به جای لیست حامیان شهردار پیروز بود.

ایزد با اشاره به اینکه ما به شهردار نباختیم و به خودمان باختیم، گفت: عدم بلوغ فکری اصلاح طلبان گرگانی باعث شد با ادعاطلبی، خودمحوری و عدم رعایت قاعده بازی و نقش آوری احزاب لیست امید پشت سر لیست شهردار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سربازان لیست شهرداری همه تابع محض شهردار ژنرال بودند، ادامه داد: این لیست سازمان داشتند و تبعیت کردند و مثل یه سرباز در روز رای گیری با نیروی پیاده با کارت ویزیت‎ها، مردمی که حیران بودند که به کدام لیست و افراد از میان ۲۶۰ نفر رای بدهند، بمباران کردند.

این فعال اصلاح‎طلب افزود: ما به خودمان باختیم نه شهردار و این باید اتفاق بیفتد تا کسانی که ما را شماتت می‎کنند، بدانند که در انتخابات نباید دچار خودمحوری و باندبازی باشند و باید با عقلانیت بر احساسات و شور بی‎منطق غلبه کرد تا پیروز شد این قاعده بازی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار