مدیرکل اوقاف گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم سوگواره یاس نبوی در ۳۸ بقعه متبرکه شاخص استان گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۳۸ بقعه متبرکه استان

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در  38 بقعه متبرکه شاخص استان برای 5 روز برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: ویژه برنامه‌های این مناسبت نیز اختصاص به چهارشنبه شب و پنجشنبه سالروز شهادت این بانوی عالم اسلام دارد که همایش رهروان یاس نبوی در 11 بقعه، مراسم سوگواری با اجتماع در 12 بقعه و شام غریبان در 11 بقعه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: امسال در اجرای این طرح از 30 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان مستقر در بقاع متبرکه شاخص استان استفاده می‌شود.

سوگواره یاس نبوی

وی اظهار کرد: روحانیان در اجرای برنامه‌های سوگواری، قرائت زیارتنامه فدکیه و خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) و سخنرانی در خصوص شخصیت این بزرگ بانوی عالم اسلام، برپایی نمازجماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف گلستان به برنامه‌های ویژه مراسم سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)  گرگان اشاره کرد و افزود: امروز در روز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم متمرکز با حضور هیئات مذهبی با سخنرانی حجت‌الاسلام شعبانی مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه کشور در عصر شهادت همایش رهروان یاس نبوی با سخنرانی خانم شاهرودی استاد حوزه‌های علیمیه  و مراسم  شام غریبان فاطمی با تجمع سادات و مردم عزادار، از ویژه برنامه‌هایی است که امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار