همزمان با شب بیست و یکم ماه رمضان

یادواره ۲۴۸ شهید ماه مبارک رمضان استان گلستان همزمان با شب بیست و یکم ماه رمضان در مصلی گرگان برگزار شد.

یادواره ۲۴۸ شهید ماه مبارک رمضان استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24، علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، شامگاه پنج‌شنبه در مراسم یادواره 248 شهید ماه مبارک رمضان در مصلی گرگان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمونین علی (ع) اظهار داشت: شب قدر شب بیداری مسلمانان و شب بیماری سخت حضرت علی(ع) است.

وی افزود: بنیاد شهید گلستان با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان مراسم یادواره 248 شهید ماه مبارک رمضان را برگزار می‌کند.

فاضلی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که "یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست". اکنون چندین سال از جنگ تحمیلی می گذرد اما یادواره ها همچنان در سطح جامعه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: ماه مبارک رمضان در جبهه‌ها از حال و هوای عجیبی برخوردار بود. حضور در ماه مبارک رمضان در گرمای سوزان تابستان کاری سخت بود اما رزمندگان ما روزه می گرفتند و برخی به لحاظ جسمی از وضعیت خوبی برخوردار نبودند اما همچنان در جبهه با عبادت  مشغول به فعالیت بودند.

وی با اشاره به عملیات های بیت‌المقدس و رمضان، افزود: در مجموع این عملیات‌ها 15 هزار شهید در ماه مبارک رمضان داشتیم که چهار هزار شهید در عملیات رمضان تقدیم اسلام شد.

فاضلی اظهار کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در شب بیست یکم عملیاتی با رمز "یا مهدی" در منطقه شلمچه انجام شد.

وی تصریح کرد: عملیات رمضان در سال 61 درحالی انجام شد که رزمندگان ما از امکانات خوبی برخوردار نبودند و دشمن با تمام تجهیزات وارد این عملیات شد اما رزمندگان با عنایت پروردگار و ایمان و تقوا خود توانستند موفقیت‌های بسیاری خوبی به دست آورند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به اینکه 97 هزار تانک و نفربر را منهدم کردند، گفت: در این عملیات 8 هزار  عراقی را به اسارت گرفته بودند در حالی که صدام نگاهش این بود که امتیاز خرمشهر به نام خود تمام کند و به جنگ خاتمه دهد اما وقتی مورد تذکر و گوشزد کشورهای ابر قدرت قرار گرفت نتوانست به جنگ خاتمه دهد.

وی افزود: در جنگ 8 سال دفاع مقدس سردارانی از داست دادیم که اگر اکنون بودند امروز داعش و تروریسم به خود اجازه نمی دادند که پای خود را به ایران باز کنند.

فاضلی تصریح کرد: اگر چه الان هم ایران از امنیت بسیار بالایی برخوردار است اما اگر این سرداران شهید ما بودند امنیت کشور چندین برابر بود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار