معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیمارستان 96 تختخوابی بندر گز مرکزیت چشم‎پزشکی غرب استان گلستان بین سه شهرستان کردکوی، ترکمن و بندر گز است.

بیمارستان 96 تختخوابی بندر گز مرکزیت چشم‎پزشکی غرب استان گلستان است

به گزارش گلستان24،سیداحمد حسینی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندر گز که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با اشاره به احداث بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان بندر گز، اظهار کرد: بیمارستان جدید بندر گز دارای مرکزیت چشم‎پزشکی غرب استان گلستان بین سه شهرستان کردکوی، ترکمن و بندر گز، مرکز اورولوژی، مرکز جداگانه قلب، مرکز داخلی و مرکز زنان و زایمان است.

وی از فعالیت دو کلینیک داخلی مورد استفاده عموم مردم در بیمارستان قدیم و کلینیک چشم و قلب بنا به ضرورت در بیمارستان جدید خبر داد، گفت: مرکز دیالیز نیز در بیمارستان قدیم قرار دارد و تاحدودی خواسته‎های مردم را پوشش می‎دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به انتقاد شهروندان بندر گزی مبنی بر دور بودن بیمارستان جدید، بیان کرد: با توجه به درخواست مردم و مشکل دوری مردم یکی از پزشکان عمومی به بیمارستان قدیم اعزام شده تا با این اقدام تا ساعت 22 شب درمان بیماران را انجام دهد.

حسینی یادآور شد: بیمارستان جدید بندر گز تمامی تخصص‎ها را دارد و هیچ مشکلی ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرگز نیز با اشاره به مشکلات بندر گز، خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان در بندر گز یک نیاز بود اما در عین حال چند نکته ظریفی علاوه‎بر بحث فاصله تا مرکز شهر در دل آن نهفته است.

جمشید کردی با بیان اینکه بیمارستان جدید بندر گز خارج از محدوده و حریم بندر گز است، یادآور شد: در وهله نخست این بیمارستان باید به محدوده شهرستان بندر گز اضافه شود.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به وضعیت شدید بحران اقتصادی مردم بندر گز برای انتقال بیماران از ساعت 22 شب به بعد  با مشکل مواجه خواهند شد، اگرچه این بیمارستان خارج از محدوده شهرستان است که راه حل بهبود این مشکل احداث یک درمانگاه شبانه‎روزی در مرکز شهر برای تامین مایحتاج عادی بیماران است.

*بیمارستان 96 تختخوابی بندر گز در آینده بِرند این شهرستان خواهد بود

با توجه به طرح این مسائل استاندار گلستان نیز به سخنان مطرح شده واکنش نشان داد و اظهار کرد: فاصله 300 متری با مکز شهرستان بندر گز نمی‎تواند فاصله زیادی باشد.

حسن صادقلو با اشاره به احداث بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز و انتقاد برخی مسؤولان و شهروندان به دلیل فاصله طولانی با مرکز شهر، تصریح کرد: این بیمارستان مرکزیتی برای استان گلستان است که زمینه‎ توسعه اقتصادی استان را فراهم می‎کند که نتایج مثبت آن بعدها مشخص می‎شود زیرا با توجه به موقعیتی که دارد در آینده به بِرند شهرستان بندگز تبدیل خواهد شد، از این رو نباید با مسائلی همچون طولانی بودن فاصله از مرکز شهر ذائقه‎ها را تلخ کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار