مجمع فوق العاده خانه مطبوعات به حد نصاب نرسید؛

مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات استان گلستان، با موضوع" تصمیم گیری به قبول استعفاء یا عزل هیات مدیره خانه مطبوعات، ساعت ۹صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور بیش از 30تن از خبرنگاران برگزارشد که به حد نصاب نرسید .

جلسه ای برای «تغییر به نفع خبرنگاران»؟ / مهقانی : اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کارآمدی لازم را ندارند

 به گزارش گلستان 24، به نقل از کلاس بیست؛ این جلسه با حضور" ایرج رمضانی" و خانم "آل نبی" به عنوان نماینده اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان و جمعی از خبرنگاران برگزارشد.

این مجمع فوق العاده در حالی بشه درخواست بازرسان خانه مطبوعات برگزارشد که از اعضای 7 نفره هیئت مدیره تنها دو نفر "وحید عرب احمدی" خزانه دار مستعفی و " محمد آریان نیا" سخنگو حضور داشتند .

البته پیش بینی می شد این جلسه به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان با تعداد کمی از خبرنگاران آن هم خبرنگاران مرکز استان مواجه شود اما آنچه که تعجب حاضرین جلسه را به همراه داشت، عدم حضور 5 نفر از اعضای هیئت مدیره بود .

بیمه خبرنگاران باید به مطالبه همگانی تبدیل شود

به گفته علمدار یکی از بازرسان تا روز 28 خرداد ماه با توجه به اعلام قبلی و سوال شفاهی از ارشاد فکر می کردیم 120 نفر عضو خانه مطبوعات هستند و درست یک روز مانده به برگزاری مجمع اعلام شد خانه مطبوعات 219 نفر عضو دارد .

وی با بیان اینکه ما به دنبال شفاف سازی مسائل خانه برای اعضا هستیم، گفت: مشکلات صنفی خبرنگاران سال های سال است که پرونده ای باز دارد ، نداشتن امنیت شغلی و بیمه از مهمترین های آن است که باید با همکاری رسانه ها به یک مطالبه همگانی تبدیل شود.

photo ۲۰۱۷ ۰۶ ۲۰ ۰۶ ۳۱ ۳۸

معلوم شد چه کسانی دغدغه دارند

بازرس خانه مطبوعات با بیان اینکه رسانه ها در طول سال مطالبات اقشار مختلف را پیگیری می کنند، گفت: شایسته است خبرنگاران استان و اصحاب رسانه مطالبات به حق خود را از مسئولین و متولیان امر نیز پیگیری کنند .

وی افزود: شاید برخی از همکاران به دلیل ماه مبارک رمضان و برخی دلایل قابل قبول در این مجمع حضور ندارند ولی عدم حضور برخی در این جلسه نشان داد که چه کسانی واقعا دغدغه دارند و چه کسانی فقط حرف می زنند.

ما هم می خواهیم مطالبات مدیر خانه پرداخت شود

علمدار در بخشی از سخنان خود گفت: این که مدیرخانه درخواست وصول مطالبه خود را می کند به خودی خود اشکالی ندارد، ما هم می خواهیم این مطالبات پرداخت شود اما مدارک خرج کرد ها نیز باید شفاف ارائه شود .

وی اضافه کرد: حتی پرداخت حقوق نیز از دیگر درخواست های مدیرخانه بود که نیازمند شفافیت و تائید مجمع عمومی است.

در این بین تعدادی از خبرنگاران و مدیرمسئولان نیز به عدم حضور تمامی اعضاء و اعضای هیات مدیره معترض می شوند و از اعضا تفهیم صورت جلسه و یک گزارش عملکرد را خواستار شدند.

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کارآمدی لازم را ندارند

"عقیل مهقانی" بازرس خانه مطبوعات گفت : با توجه به وظیفه نظارتی بازرس؛ باید گفت ما می توانیم این عملکرد را به دو 6 ماه که 6 ماهه اول پرکار و مطلوب و 6 تا 8 ماه دوم ضعیف بودند .

وی با اشاره بند 2 ماده 19 اساسنامه  گفت: این جلسه برای قبول استعفا و یا عزل هیئت مدیره تشکیل شده چرا که عدم کارآمدی هیئت مدیره از سوی بازرسین مطرح است.

بازرس خانه مطبوعات ادامه داد: مشکلاتی در تشکیل جلسات اعضای خانه، تصمیمات قانونی و خروجی جلسات، عدم هماهنگی اعضا و ابهام در میزان خرج کرد مدیرخانه وجود داشته که با وجود چندین مورد تذکر آیین نامه ای هرگز شفاف سازی نشد.

وی جلسه امروز را "تغییر به نفع خبرنگار" بیان کرد .

photo ۲۰۱۷ ۰۶ ۲۰ ۰۶ ۳۳ ۱۱

دفاعی برای عدم حضور اعضا ندارم/تنها حقوق منشی را پرداخت کردیم

"محمدآریان نیا" سخنگوی خانه مطبوعات استان نیز عملکرد هیئت مدیره را قابل دفاع ندانست و افزود: مشکلات و عدم هماهنگی در تصمیم گیری و سیاست گذاری ها وجود داشت اما برنامه های مختلف اقتصادی که به نفع خبرنگار هم بود پیشنهاد داده شد اما هرگز اجرایی نشد .

وی افزود: دفاعی برای عدم حضور مدیر و سایر اعضای خانه در این جلسه ندارم .

سخنگوی خانه مطبوعات استان گفت: بودجه هایی که استاندار و ارشاد قول شان را داده بودند به دلیل موانع قانونی و بعضا سهل انگاری ها به طور کامل جذب نشد .

وی افزود: در پرداخت مطالبات نیز تنها 3 میلیون تومان از مبلغی که مدیر خانه برای منشی در خواست کرده بود پرداخت کردیم و مابقی طلبی که ایشان می خواستند با مخالفت های اعضا مواجه شد .

شفافیت مالی در هزینه کرد مدیر خانه وجود ندارد/چون رای اکثریت را داشتند کوتاه نمی آمدند

"وحید عرب احمدی" خزانه دار مستعفی خانه مطبوعات نیز دقایقی به سوال خبرنگاران پاسخ داد و گفت: باتوجه به اینکه در آیین نامه داخلی خزانه داری تعریف کردیم، بنده باید در جریان میزان خرج کردها  و آورده ها قرار می گرفتم اما تاکنون یک سند مالی به روز نیز به بنده ارائه نشده است.

وی افزود: بنده نمی توانستم پای سندی را امضا کنم که در جریان هزینه کرد آن نبوده و حتی شفافیت صحت آن نیز برایم محرز نبوده است.

عرب احمدی ادامه داد: عدم شفافیت اسناد تا آنجایی است که حتی معلوم نیست از چه تعداد حق عضویت گرفته شده است، کارت هدیه سال گذشته روز خبرنگار نیز به برخی تحویل نشده است.

وی افزود: برخی اعضا چون رای اکثریت را داشتند از موضع خود کوتاه نمی آمدند و این خود موجب تنش در هیئت مدیره شده بود .

photo ۲۰۱۷ ۰۶ ۲۰ ۰۶ ۳۳ ۲۳

قانونا نمی توانستیم اعضای جدید را تایید نکنیم

"ایرج رمضانی" کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه گفت: مدارک این افراد یک روز قبل به ارشاد ارسال شد و ما طبق قانون نمی توانستیم تایید نکنیم و حدود 7 نفرکه اطمینان داشتیم افراد در رسانه ای اشتغال ندارند را حذف کرده ایم.

خبرنگاران خود باد برای احقاق حق خود پیش قدم شوند

رمضانی از استقبال کم خبرنگاران در جلسات مربوط به این قشر خبرداد و افزود: خبرنگارانی که همواره برای احقاق حق افراد تلاش می کنند باید برای خود نیز کاری بکنند، انفعال در این حوزه یعنی سرگردانی حقوقی خبرنگاران.

وی بیان کرد: بحث نا کار آمدی خانه مطبوعات استان، مطرح است چرا که ارشاد تنها جنبه نظارتی دارد .

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، گفت: این مشکلات و عدم هماهنگی اعضا تنها به قشر خبرنگاران در استان لطمه وارد می کند .

وی به نامه ای با تاریخ بهمن ماه 95 اشاره کرد و گفت: این نامه از سوی مدیر خانه در حالی ارسال شده است که شماره ثبت آن در ارشاد استان خرداد ماه ثبت شده است که به امضا 4 نفر اعضا نیز رسیده است، که ظاهرا اعضا نیز مطلع نیستند.

photo ۲۰۱۷ ۰۶ ۲۰ ۰۶ ۳۱ ۵۹

لزوم وفاق درخانه مطبوعات استان

به گزارش کلاس بیست؛ هر چند جلسه عمومی فوق العاده بازرسین خانه مطبوعات در روز 29 خردادماه به حد نصاب نرسید اما عدم حضور "سید جواد حسینی" رئیس، "محمدصالح افتخاری" نائب رئیس، "یحیی آذری" مدیر خانه  و سایر اعضا " عبدالقیوم آق آتابای" و " زهره رجبی" نشان از شکاف عمیق بین اعضای هیئت مدیره را بیش از پیش نمایان ساخت که در صورت حل نشدن این مسائل مطمئنا مشکلات جامعه رسانه استان را بیشتر خواهد کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار