در اعتراض به شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری مطالبات صنفی؛

وحید عرب‎احمدی و زهره رجبی دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان بعد از 16 ماه فعالیت در اعتراض به شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات این تشکل صنفی از مسئولیت خود استعفا کردند.

دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان از مسئولیت خود استعفا کردند

به گزارش گلستان 24، وحید عرب‎احمدی و زهره رجبی دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان بعد از 16 ماه فعالیت در این تشکل صنفی از مسئولیت خود استعفا کردند و مهمترین دلیل کناره‎گیری خود را کارنامه ناموفق هیئت مدیره خانه مطبوعات و عدم خروجی مناسب در شان و جایگاه فعالان رسانه ابراز کردند.

در من استعفای این دو عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان آمده است:

بسمه تعالی

مجمع محترم خانه مطبوعات استان گلستان

با سلام و احترام

خانه مطبوعات یک تشکل صنفی تخصصی است کسانی که سکان هدایت این تشکل را بر عهده می‎گیرند باید افرادی دغدغه‎مند، مطالبه‎گر و در عین حال پاسخگو باشند.  

عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان فرصت مغتنمی فراهم کرد تا در سایه اقدام و عمل به نفع جامعه خبری گام برداریم و فصلی نو برای فعالان رسانه رقم بزنیم اما فعالیت 16 ماهه دومین دوره هیت مدیره این تشکل صنفی با فراز و نشیب‎های بسیار  روبرو شد و به دلیل شفاف نبودن وضعیت مالی و عدم پیگیری جدی مطالبات صنفی، تداوم اقدامات بی‎سرانجام را به امری ناصواب تبدیل کرد.

بر این باور گردهم آمدیم تا هیئت مدیره خانه مطبوعات که برآمده از یک انتخابات رقابتی و آزاد بود و ترکیب متنوعی از رسانه‎های مختلف مکتوب، مجازی و عکاس خبری است بتواند به بهترین شکل ممکن مشکلات را از میان بردارد و مرهمی برای زخم‎های چندین ساله جامعه خبری باشد اما عدم شفافیت مالی و عدم پیگیری جدی در مطالبات صنفی ما را بر این تصمیم مجاب کرد تا  بر حسب وظیفه اخلاقی، حرفه‎ای، رسانه‎ای و وجدانی اقدام به استعفا کرده و از اعضای خانه مطبوعات پیرامون خلف وعده‎هایمان عذرخواهی کنیم؛ چراکه شرایط موجود رمقی برای تداوم این فعالیت برایمان باقی نگذاشته است.

فعالیت 16 ماهه این دوره از خانه مطبوعات گلستان نشان داد که این مجموعه توانایی و همدلی لازم در پیگیری مطالبات صنفی جامعه خبری استان را ندارد و همه این اتفاقات در سایه ضعف اجرایی به وجود آمده است.

تشکلی که قرار بود در ساماندهی اعضای حقیقی، خدمات رفاهی، معیشتی، آموزشی، تفریحی، زیارتی و تعامل با مدیران برای در اختیار گذاشتن خدمات دستگاهی، اقدامات مستمر در کارنامه داشته باشد و امنیت شغلی اعضای این تشکل را سر و سامان دهد متاسفانه درگیر مسائلی شد که تداوم آن خسران بیشتری را متوجه اعضای این تشکل خواهد کرد حاشیه‎هایی که سبب شده تا در ماه‎های اخیر شاهد فعالیت لاک‎پشتی این تشکل صنفی باشیم و دغدغه‎های فعالان رسانه بر زمین بماند.

مشخص نبودن صورت وضعیت هزینه‎های مالی، بی‎اطلاعی برخی اعضای هیئت مدیره از مکاتبات انجام شده، عدم پاسخگویی شفاف به بازرسان، نتایج مبهم وعده‎های بی‎سرانجام خانه مطبوعات، نامشخص بودن نحوه و چگونگی تائید پرونده اعضاء و عدم برگزاری حتی یک نشست خبری در ارائه فعالیت 16 ماهه این تشکل صنفی مواردی است که بارها در بوته نقد قرار گرفته و نقل محافل اعضای این تشکل بوده است. 

علاوه بر آنچه گفته شد از 17 مرداد سال گذشته و در آستانه 17 مرداد سال جاری هنوز تکلیف صندوق حمایتی خبرنگاران مشخص نشده است، همچنان وضعیت 50 میلیون هدیه استاندار گلستان به خبرنگاران بلاتکلیف مانده و در هاله‎ای از ابهام قرار دارد، هنوز برنامه مشخصی برای ادامه کار این تشکل وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی قرار است امنیت فعالان رسانه را فراهم و آنها را به آینده امیدوار کند.

گرچه انصراف از مسئولیت دلیل بر عدم مطالبه‎گری نخواهد بود و در ادامه به عنوان عضو کوچکی از خانه مطبوعات در کنار این تشکل صنفی خواهیم بود.

جامعه خبری اگر به دنبال تحول‎خواهی و تغییر به نفع جامعه خبری است باید همواره تاکید بر مطالبه‎گری داشته و در تعقیب حق و حقوق خود از کسانی که بر کرسی مسئولیت تکیه زدند جدیت داشته باشد در غیراینصورت وضعیت از آنچه هست بدتر شده و مسیر به ناکجاآباد ختم می‎شود.

وحید عرب احمدی                                      زهره رجبی

بر اساس این گزارش نوبت دوم مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات با دستور جلسه؛ تصمیم گیری قبول استعفاء یا عزل هیات مدیره خانه مطبوعات در تاریخ ۱۳ تیر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار