برای نخستین بار برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری نخستین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری" در شهرستان گرگان خبر داد.

جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری" در گلستان

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی ظهار داشت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ و گردشگری برای نخستین بار در استان گلستان به میزبانی شهرستان گرگان با حضور 4 استان شمالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با حضور هنرمندان 4 استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 21  تا 23 تیر ماه 1396  به ‌مدت 3 روز در استان گلستان به میزبانی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ایرانی فرهنگ گردشگری فرصتی مناسب برای احیای غذاهای سنتی ایرانی است گفت: غذای ایرانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و به‌دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی در کشور ما وجود دارد که جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است. پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و همچنین احیا و معرفی این غذاها با گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

کریمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این جشنواره در 4 بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش ها و نوشیدنی‌های سنتی بومی و محلی و با 3 محور  پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا و موسیقی و آیین های مرتبط با غذا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار