مسئول بسیج دانشجویی گلستان:

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی گلستان با اشاره به کاهش نقش خانواده در تربیت انسان سالم گفت: احیای خانواده گام نخست در حرکت به سمت تربیت اسلامی در کشور است.

احیای خانواده گام نخست تربیت اسلامی است

 

به گزارش گلستان24 به نقل از  فارس از گرگان، علی لشکربلوکی صبح امروز در حضور اعضای قرارگاه مطالبه‎گری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به اهمیت تربیت در کنار تعلیم در سیستم آموزشی کشور به ویژه در دانشگاه‎ها و مدارس اظهار کرد: امروزه فقدان نظام تربیتی معین در کشور یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه تعالی‌بخشی به پرورش انسان کامل و فرهیخته برای کشور است.

وی با بیان اینکه امروز خرده‌نظام‎هایی در سازمان‎ها و ارگان‎های دست‎اندرکار حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته است، افزود: ساختار فرادستی برای ساماندهی و هدف‌گذاری این خرده‌نظام‎ها وجود ندارد و حرکت جزیره‎ای و اغلب به صورت موازی موجب شده است دستگاه‎های دخیل در کارهای فرهنگی و متولیان تعلیم و تربیت وظیفه خود را در فرایند مشخص تربیتی در کشور نشناسند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان با انتقاد از کاهش نقش خانواده‎ها در تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی و عقیدتی و به طور کلی انسان سالم در ابعاد متفاوت در جامعه خاطرنشان کرد: احیای خانواده باید به عنوان نخستین گام حرکت به سمت تربیت اسلامی در کشور در دستور کار برنامه‎های کلان کشور قرار گیرد همان طور که رهبر فرزانه انقلاب نیز بر محوریت خانواده تاکید ویژه دارند.

لشکربلوکی با اشاره به برنامه‎ریزی همه‌جانبه و مدون دشمنان برای تغییر فضای تربیتی کشور اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که دشمن با طراحی سیستم و نظام تربیتی ناسالم و از درون تهی ولی در قالبی زیبا توانسته است ضمن تغییر ذائقه برخی از جوانان عملاً سبک زندگی و حرکت تربیتی آنها را به دست گیرد و به سمت خود ببرد که نمونه آن را می‌توان در فرو بردن جوانان در شبکه‎های اجتماعی مشاهده کرد.

وی بسته غرب را برای ارائه به مخاطبان در کشور کامل و در همه زمینه‎ها دانست و اضافه کرد: هر چند این بسته کاملاً دارای محتوای ناسالم و برخلاف اعتقادات ماست، اما چون برای همه نیازهای جوانان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان پاسخی ارائه کرده است توانسته مخاطب را به خود جلب کند و باور غلطی را در وی مبنی بر صحت این مسیر تربیتی ایجاد کند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان نقش دانشجویان نخبه و فرهیخته کشور به ویژه دانشجویان بسیجی را در طراحی و معرفی ساز و کاری برای یک نظام تربیتی سالم و مبتنی بر چارچوب‎های دینی و ملی مطابق با فطرت بیدار انسان‎ها حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: حتی در دانشگاه‎ها و مدارس که مستقیماً وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند به جزء تعلیم نصفه و نیمه مطالب نظری خبری از تربیت نیست و اقدامات فرهنگی نیز به اقداماتی نمادین تبدیل شده است.

لشکربلوکی با تقدیر از فعالیت‎های قرارگاه مطالبه‎گری بسیج دانشجویی گلستان گفت: نیاز است سطح اقدامات این قرارگاه با احصای مشکلات کلان و حساس کشور عمیق‎تر و با رویکردی اصلاحی و دلسوزانه همچون گذشته ادامه پیدا کند تا به اهداف نهایی خود برسد.

گفتنی است، در این دیدار جواد قلی‎نژاد معاون علمی بسیج دانشجویی استان گلستان، میثم زنگانه معاون بررسی تحلیل بسیج دانشجویی استان و مهدی باقریان مسئول مجمع فرماندهان بسیج دانشجویی گلستان نیز به بیان نظرات خود درباره این موضوع پرداختند.

ارسال نظر

آخرین اخبار