بالاخره شورای شهر بندرترکمن در راستای مطالبات مردم این شهر طرح استیضاح شهردار را اجرایی کرد .

استیضاح شهردار بندرترکمن با 20 سئوال شورای شهر کلید خورد

کمال الدین یارعلی رئیس شورای شهر طی نامه شماره 167 مورخه 15/2/94 از شهردار بندرترکمن خواست تا در جلسه استیضاح شهردار که ساعت 11 روز پنج شنبه 17/2/94 در محل شورای اسلامی شهر برگزار می گردد حضور یابد و به 20 سئوال اعضای شورای شهر پاسخ دهد .

به گزارش گلستان 24، متن نامه استیضاح شامل 20 سئوال که اعتراض به عملکرد شهردار می باشد و به امضای سه نفر از اعضا شورا آقایان مهندس یارعلی و عبدالرشید کم و خانم مهندس سوقی رسیده است عبارتند از : 
1-    در خصوص تقاطع غیرهمسطح انتهای خیابان جمهوری اسلامی موضوع نامه شماره 518 مورخه 17/4/93علیرغم هماهنگی های صورت گرفته از طرف شورای اسلامی شهر و قول مساعد مسئولان راه آهن ، متأسفانه هیچ پیگیری یا اقدامی از طرف شهرداری صورت نگرفته است .
2-    علیرغم مکاتبات متعدد از طرف استانداری گلستان و تأکید مسئولین حراست و بازرسی ، متأسفانه درعزل و نصب ها و جابجایی های صورت گرفته در شهرداری موافقت حراست استانداری لحاظ نشده و موجب بدبینی مسئولین استانی به مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شده است . 
3-    در بسیاری از موارد دستورات و آرای صادره از کمیسیون ماده صد توسط شهرداری اجرا نشده که باعث افزایش آمار تخلفات ساختمانی شده که از جمله عدم اجرای رأی تخریب ساختمان محبتی جنب بانک سپه و عدم اجرای رأی تخریب دیوار واقع در امتداد خیابان ابوعمار که توسط آقای حاجی زاده بدون مجوز شهرداری احداث شده است .
4-    علیرغم صراحت قانون برابر تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداریها و تأکید شورای اسلامی شهر مبنی بر ممنوعیت نصب دکه ، متأسفانه مواردی از تخلف از قانون و نصب دکه در نقاط مختلف شهر مشاهده می شود و شهرداری هیچ برخورد و یا اقدامی در جهت جمع آوری آنها ننموده است از جمله دکه های نصب شده جنب ایستگاه سی ان جی ، جنب مسکن مهر مروارید و جنب سالن ورزشی وحدت که مالکین دکه ها ادعا می کنند با هماهنگی شهردار مشغول فعالیت هستند . چرا جهت جمع آوری آنها برابرقانون هیچ اقدامی نشده است ؟
5-    دوگانگی مشهود در نحوه عمل شهرداری که باعث بی اعتمادی مردم به شورای اسلامی شهر شده برای مثال نامه درخواست استخدام دو نفر ( شهردارسابق یکی از شهرها و عضو سابق شورا ) جهت اظهار نظر به شورای اسلامی شهر ارسال شده در حالی که قبلا بدون نظر و موافقت شورای شهر افرادی با شرایط مشابه را استخدام کرده که این برخورد سلیقه ای شهردار باعث شده تا متقاضیان استخدام ، نسبت به اعضای شورا بدبین شوند .
6-    علیرغم گذشت بیش از 18 ماه از فعالیت شهردار، متأسفانه پرونده های مطالبات عمده شهرداری از جمله در خصوص پاساژ واقع در خیابان شهید لقمانی که هم دارای تخلف ساختمانی و هم بدهی عوارض به شهرداری می باشد هیچ اقدامی جهت طرح در کمیسیون ماده صد و وصول مطالبات شهرداری صورت نگرفته است . 
7-    علیرغم مصوبه شورای اسلامی شهر و تأکید معاونت عمرانی استاندار مبنی بر اجرای بلوار اسکله متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه هیچ اقدامی از طرف شهردارصورت نگرفته که در این خصوص چندین بار بصورت شفاهی قول داده که در اسرع وقت انجام خواهد شد ولی عملا هیچ اقدامی صورت نگرفته است . 
8-    درخصوص واحد تجاری جنب شهرداری به مساحت 88 مترمربع متأسفانه با برگزاری مزایده ای که شرکت کنندگان آن همه اعضای یک خانواده بودند و با اجاره ای بسیار ناچیز به صنفی غیر مرتبط اجاره داده شد که منجر به انصراف متقاضی شد و خسارات فراوانی به شهرداری وارد نمود . البته بعد از تخلیه مغازه توسط مستأجر قبلی متأسفانه مشاهده شده که قیمت کارشناسی اجاره برای 88 مترمربع در بهترین نقطه تجاری شهر را حدود یک سوم نرخ اجاره عرف در این خیابان لحاظ شده و به هیچ عنوان صرفه و صلاح شهرداری رعایت نشده است . 
9-    عدم اخذ ضمانت نامه در قرار داد خدمات شهری با مبلغ بیش از یازده و نیم میلیارد ریال که باعث انتشار خبردر سایت ها و نشریات شده و اعتراض شدید شهروندان را بدنبال داشته و موجب بدبینی مردم به عملکرد مالی شهرداری و شورای اسلامی شهر شد که بعد از انتشار خبر در سایت ها و نشریات و بعد از هشت ماه ضمانت نامه اخذ شده است . ضمنا به نامه شماره 1587 مورخه 21/12/93 در خصوص اعتراض به نحوه عقد قرارداد خدمات شهری و علیرغم تأکید شورا مبنی بر اظهارنظر مکتوب و ارسال به دفتر شورای اسلامی شهر متأسفانه تاکنون هیچ پاسخی داده نشده است .
10-    درخصوص مزایده تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ، بدون مصوبه شورای شهر مدت قرارداد ده سال منظور شده و بدون توجه به نظر شورای اسلامی شهر نسبت به اعلام برنده مزایده و عقد قرارداد با وی اقدام شده است . همچنین علیرغم اینکه طی نامه شماره 3 مورخه 5/1/94 تأکید شده که تا زمان تأیید کلیه مندرجات قرارداد اصلاح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر از اجرای قرارداد خودداری شود ولی متأسفانه به نامه شورا هیچ توجهی نشده و قرارداد مذکور درحال اجرا می باشد . 
11-    علیرغم صورتجلسه مورخه 24/8/93 در خصوص رایزنی برای برگزاری کلاس های آموزشی برای پرسنل شهرداری وصورتجلسه ای جداگانه در همان مورخه در مورد نحوه تامین آب مورد نیاز مصرفی پارک ها و فضاهای سبز شهری ، با توجه به گذشت چند ماه عملا هیچگونه اقدامی صورت نگرفته که هیچ حتی نتیجه آن نیز اعلام نشده است که نشان دهنده بی اهمیت جلوه نمودن صورتجلسه شورای شهر در نزد شهردار می باشد.
12-    برابر بند 2 ماده 55 قانون شهرداری تنظیف و نگهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی از وظایف شهرداری می باشد. دلیل عدم اجرای صحیح و شایسته این بند و عدم نظارت کافی بر پیمانکارخدمات شهری چیست ؟ چرا در برابر بی توجهی پیمانکار به ارائه لیست حقوق کارگران و اعتراض کارگران به عدم پرداخت کامل حقوقشان که بارها از طرف مسئول سابق خدمات شهری به شهردار گزارش شده بود هیچ اقدامی انجام نشده است ؟ 
13-    برابر تبصره 1 بند 2 ماده 55 قانون شهرداری، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأمورین خود «راساً» اقدام کند. دلیل کوتاهی در اعمال قانون درخصوص جلوگیری از سد معبر درخیابان سید قطب ( ایستگاه گرگان سابق ) ، جنب پارک گلستان ، جنب شهرک شیلات ، جنب ایستگاه سی ان جی ، جنب ورودی بیمارستان و .... همچنین افزایش روز افزون سد معابر و دستفروشی در معابر و مبادی ورودی شهر و کوتاهی شهردار علیرغم تذکرات مکرر چیست؟
14-    برابر بند 5 ماده 55 قانون شهرداری ، جلوگیری از متکدیان از وظایف شهرداری می‌باشد. دلیل عدم توجه به این موضوع مهم اجتماعی خصوصا در میدان مختومقلی جنب چراغ راهنمایی و رانندگی چیست ؟
15-    به استناد بند 24 ماده 71 وظایف شوراهای اسلامی شهرتصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابانها، کوچه با رعایت مقررات مربوط از وظایف شورای شهر می باشد. دلیل عدم ارسال تقاضای خانواده شهید علی دوست مبنی بر نامگذاری کوچه محل سکونت شان به شورای اسلامی شهر که منجر به نامگذاری کوچه به اسمی دیگر شد و اعتراض خانواده محترم شهید را به دنبال داشت چه بوده است ؟ 
16-    علیرغم راه اندازی کارخانه آسفالت و خرید قیر یارانه ای با مساعدت سازمان شهرداریها چرا آسفالت مورد نیاز شهر از پیمانکاران دیگری خریداری شده است ؟ 
17-    کسب در آمدهای پایدار و افزایش در آمدهای شهرداری همواره مورد تأکید شورای اسلامی شهر بوده است . دلیل کوتاهی و بی توجهی به طرحهای بزرگ درآمد زا از جمله طرح مجتمع تجاری خیابان آزادی ، طرح پاساژ جنب شهرداری ، تفکیک عرصه کارخانه شهید باهنر و ... چیست ؟ 
18-    در خصوص عوارض کسب وپیشه متأسفانه شهرداری هیچگونه درآمدی از این محل نداشته است . این درحالی است که شهرهای همجوار از جمله آق قلا درآمد قابل توجهی در این بخش داشته اند . دلیل کوتاهی و بی توجهی شهردار درخصوص اخذ عوارض مذکور چیست ؟ 
19-    علیرغم تذکرات کتبی و شفاهی متعدد مبنی بر عدم نصب داربست و پارچه در میدان مختومقلی ، متأسفانه هیچ توجهی به نامه های شورای شهر نشده و این روند همچنان ادامه دارد . 
20-    در خصوص زمین اسکله و تعیین تکلیف یک هکتار مازاد بر قرارداد که متعلق به شهرداری می باشد چرا علیرغم تأکیدات مکرر شورای اسلامی شهر و مسئولین استانداری تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است؟ 

حال بایدمنتظر ماند و دید که آیاشهردار بندرترکمن می تواند جوابی قانع کننده برای سئوالات فوق داشته باشد و یا اینکه اعضای شورا روز پنج شنبه را آخرین روز کاری شهردار رقم خواهند زد ؟ ؟ ؟ 
ولی موضوع مهم تر انتخاب شهردار بعدی است . اکنون که اکثریت اعضای شورا به یقین کامل رسیده اند که شهردار باید استیضاح و در نهایت برکنار شود مردم عدالت خواه بندرترکمن از اعضای شورای شهر انتظار دارند تا با انتخاب شهرداری متعهد و متخصص و دارای سوابق کاری مفید کلید شهر را به دست فردی مطمئن و امانتدار بسپارند . 
خانم سوقی و آقای یارعلی و رشید کم که اعضای تقاضاکننده استیضاح هستند از ابتدای شروع بکار شهردار نیز موافق شهردار شدن خوجه نبودند و رجب پور و حالجان چوگان در مراحل بعدی به این گروه ملحق شدند . 
اکنون که مردم دیده اند در مواقع حساس و سرنوشت ساز حالجان چوگان هم با مطالبه گری مردم همگام و همراه شده از ایشان انتظار دارند تا با انتخاب فردی متعهد وقانون مدارو عدالت خواه به مردم و به هوادارانش ثابت کند که وقتی پای منافع مردم و شهر در میان است حالجان چوگان نیز منافع مردم را به هر چیز دیگری ترجیح خواهد داد .
تا روز پنج شنبه منتظر می مانیم تا اعضای شورا و خصوصا حالجان چوگان ثابت کنند که واقعا با مردم همگام و همراه هستند ...../عدالت خواهان

ارسال نظر

  • دلسوز
    0

    این شورای شهر چیز مزخرفیه
    بعد از بندرگز و گنبد و کردکوی و گرگان حالا نوبت بندر ترکمن شد
    متاسفانه همیشه مشکلات عمومی فدای مشکلات شخصی میشه

آخرین اخبار